در ادامه بیانیه آمده است: بانک رفاه کارگران، به‌عنوان بانکی غیردولتی و اجتماعی که سرمایه آن از محل حق‌بیمه‌ کارگران کشور تامین ‌شده، در طول ۶۰ سال فعالیت خود، همواره حامی اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده است.

بانک رفاه کارگران همواره اراده و عزم جدی برای فقرزدایی، توسعه اجتماعی و کمک به اقشار محروم جامعه داشته و هم ‌اینک نیز در این راستا در حوزه‌های اجتماعی و عام‌المنفعه همچون فراهم ساختن بسترهای آموزشی نظیر احداث ده‌ها مدرسه، تحقق عدالت درمانی با کمک به احداث مراکز بیمارستانی تخصصی در مناطق محروم و دورافتاده کشور و بسیاری دیگر از زمینه‌های مسوولیت اجتماعی نقش‌آفرینی می‌کند.

همچنین این بانک با دارا بودن تعداد زیادی شعبه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور، علاوه بر خدمت‌رسانی به جامعه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی، توانسته است به‌ویژه در دوره شیوع ویروس کرونا، نقشی موثر در انجام مراودات مالی مربوط به تامین دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی موردنیاز شبکه درمانی کشور برای مقابله با بیماری کرونا ایفا کند.

بر همین اساس و در شرایطی که جامعه جهانی برای مقابله با ویروس کرونا راهکارهایی مبتنی بر اقدامات جمعی را در پیش‌گرفته است، دولت آمریکا با زیر پا گذاشتن اصول انسانی و قواعد بین‌المللی، با تحریم بانک رفاه کارگران، به‌زعم خود قصد اثرگذاری بر فعالیت‌های این بانک را در حوزه سلامت دارد.