عمارصالحی فارسانی، مدیرعامل شرکت آبزی اکسیر کوثر در این خصوص گفت: با بهره‌گیری از تیم فنی و گروه تحقیق و توسعه شرکت، دو محصول جدید در قالب تن ماهی قزل‌آلا رنگین‌کمان و سالمون در مراحل اولیه تولید، اخذ تاییدیه‌های قانونی و تبلیغات است و طی چند ماه آینده به بازار مصرف عرضه و به سبد پروتئینی مردم اضافه خواهد شد. این محصول با برند «ماهیچال» که نام یکی از مزارع شرکت آبزی اکسیر کوثر است تولید و عرضه خواهد شد.

وی افزود: این شرکت با استفاده از توان و دانش نیروهای متخصص خود موفق به تولید حدود ۱۵ میلیون قطعه تخم تماما ماده قزل‌آلای رنگین کمان در مزارع احرار و ماهیچال خودشده است. پرورش ماهی ماده قزل‌آلای رنگین کمان به دلیل بلوغ جنسی دیر هنگام نسبت به جنس نر، از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا به دلیل صرفه اقتصادی عمده تولید جهانی، این‌گونه با تکیه برتولید گله‌های تک جنسیتی تماما ماده استوار است.

صالحی فارسانی گفت: با همکاری موسسه تحقیقات شیلات و سایر مراکز فعال شیلاتی کشور با هدف بهبود امنیت غذایی و کاهش وابستگی کشور به واردات، طرح اصلاح نژاد و تولید ۴۰ درصد از نیاز کشور به تخم چشم زده ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان را آغاز کرده است.