در اعتراض کتبی که شرکت «کوکاکولا آماتیل» برای دپارتمان برنامه‌ریزی نیوساوت‌ولز ارسال کرده است نگرانی‌های خود را از احتمال تهدید آلایندگی این معدن برای منابع آب خود اعلام کرد. این شرکت می‌گوید چنین شرایطی ممکن است به آلودگی‌های منابع آبی در آینده منجر شود. نزدیک‌ترین چشمه‌های آب مورداستفاده توسط این شرکت در فاصله دو کیلومتری از سایت پیشنهادی برای احداث معدن ماسه قرار دارد. کوکاکولا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دسترسی، تداوم، اطمینان‌پذیری و کیفیت آبی که از تمامی سایت‌ها استخراج می‌کنیم، بخش جدایی‌ناپذیر کسب‌وکار ما در شرکت کوکاکولا است.» تاکنون مکان‌های استخراج آب شرکت کوکاکولا به‌نوعی مخفیانه مانده بود. این شرکت می‌گوید فعالیت‌های خود را در این مناطق از ۱۰ سال پیش آغاز کرده است و انتظار دارد تا بتواند آن را در بلندمدت نیز ادامه دهد.

قرار است معدن موردنظر، تاییدیه‌های لازم را برای استخراج ۲۹ میلیون تن ماسه از زمین ۴۷ هکتاری که در مالکیت خصوصی قرار دارد، دریافت کند.

ساتون فورست کواریز، شرکت مجری احداث این معدن یک پروژه همکاری مشترک بین شرکت منابع تولا و پاتریک هالینان، سرمایه‌گذار و تاجر استرالیایی است. تخمین‌ها نشان می‌دهند عمر این معدن برابر با ۴۵ سال خواهد بود.

همچنین دفتر محیط‌زیست و میراث نیوساوت‌ولز در موردحفاظت از یک سایت سنگی بومی در این منطقه ابراز نگرانی کرده است. این دفتر همچنین تاکید کرد که احداث معدن یادشده باید مورد بررسی و ملاحظه دولت فدرال استرالیا قرار بگیرد، چراکه می‌تواند آثار قابل ‌توجه ملی و تهدیداتی را برای گونه‌های در معرض انقراض در پی داشته باشد.

با این حال کوکاکولا یادآور شده است که چشمه‌های آب مورد استفاده آن در نیوساوت‌ولز عمق بالایی دارند و از این رو بعید است که به طور مستقیم آلوده شوند. این شرکت همچنین ابراز نگرانی کرده است که احداث این معدن می‌تواند بر منابع آبی این منطقه که بخشی از آن توسط کشاورزان برای آبیاری استفاده می‌شود، فشار مضاعفی را وارد کند. یک سخنگوی کوکاکولا می‌‌گوید که این نگرانی‌ها براساس نتایجی است که یک گزارش و ارزیابی مستقل زیست‌محیطی در مورد آثار این معدن لحاظ کرده است.