مدیرعامل بانک ایران زمین با تاکید بر حمایت از تولید به عنوان راهی برای گذر از شرایط کنونی گفت: چند سال است که تولید کشور با شرایط سخت دست و پنجه نرم می‌کند، به طوری که بسیاری از واحدهای تولیدی امکان تولید را از دست داده‌اند یا با ظرفیت‌های پایین به ادامه مسیر می‌پردازند.  عبدالمجید پورسعید، با اشاره به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سه سال و نیم گذشته تاکید کرد: ایران‌زمین اولین بانک تمام دیجیتال کشور خواهد بود و در شرف اجرای بانکداری دیجیتال به صورت پایلوت هستیم. آنچه در سال‌های گذشته به‌عنوان چشم‌انداز بانک ایران زمین مطرح بود، در حال تحقق است. پورسعید افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب که تولیدکنندگان را فرماندهان، پیشروان، خط‌شکنان و صفوف مقدم عرصه حیاتی «تولید داخلی، رونق اقتصادی و گسترش رفاه عمومی» خواندند، در شرایط کنونی حمایت از تولید و تخصیص اعتبار به واحدهای تولیدی می‌تواند نقش اساسی در پیشبرد اهداف کشور و گذر از شرایط کنونی داشته باشد. 

مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به نقش کلیدی بانک‌ها در گذر از شرایط کنونی اظهار کرد: انتظاری که از بانک‌ها به عنوان یکی از اساسی‌ترین بخش‌های تامین مالی و اقتصادی می‌رود، قرار گرفتن در کنار تولید و تامین بخش مهمی ‌از اعتبار حوزه تولید کشور است. وی افزود: به نظر می‌رسد تنها راه گذر از شرایط فعلی حمایت از کالای داخلی توسط همه آحاد جامعه است؛ حوزه‌های اقتصادی باید سعی کنند با حمایت‌های درست، استفاده از ظرفیت‌های داخلی و کنترل واردات چرخ‌های تولید را به حرکت درآورند و مردم نیز در راستای حمایت از تولید باید تولیدات داخلی را خریداری و حمایت کنند.  پورسعید با تاکید بر مشارکت بانک‌ها در تامین مالی شرکت‌های تولیدی خاطرنشان کرد: بانک‌ها در سال‌های اخیر بسیاری از منابع خود را به این امر اختصاص داده‌اند. ما نیز برنامه‌ریزی‌های خاصی را انجام و از مدیران منطقه‌ای خواسته‌ایم براساس خط مشی‌های تنظیم شده نسبت به حمایت از شرکت‌های تولیدی استان‌های خود اقدام کنند. 

همچنین وی تصریح کرد: به زودی از اجرایی شدن بانکداری دیجیتال رونمایی خواهیم کرد. گرچه هنوز مفهوم بانکداری دیجیتال و اجرای فرآیندهای آن در سطح شعب و ارائه خدمات به مشتریان برای بسیاری از فعالان عرصه بانکی کشور ساختار اجرایی ندارد.  پورسعید با بیان این نکته که چشم‌انداز بانکداری در ایران با توجه به رشد و توسعه این صنعت تغییر خواهد کرد، اظهار کرد: باید آینده بانکداری و صنعت مالی را دوباره بازنگری کنیم. در حال حاضر شرایط در این عرصه تغییر کرده و نگاه مردم به این صنعت با آنچه در گذشته بود، متفاوت شده است. وی ادامه داد: انتظار مشتریان دیجیتال، دریافت خدمات با شکلی متفاوت است؛ بانکداری دیجیتال موضوعات و معضلات زیادی مانند امنیت حساب‌ها، امنیت کاربران، ارائه خدمات مستمر و ثابت در تمامی ‌لحظات، تغییر نحوه پرداخت و دریافت توسط کسب‌وکارها و... دارد. اینها همه عاملی برای بازنگری چشم‌انداز آینده است.

مدیرعامل بانک ایران‌زمین افزود: امروز پایش و کاوش اطلاعات مشتریان و استفاده از هوش تجاری در بانک‌ها به عنوان یک اصل بانکداری دیجیتال در حال پیاده‌سازی است، در کنار این امر شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها نیز به عنوان بازیگران دیجیتال نسبت به این امر اقدام می‌کنند که این امر سبب خواهد شد بانک‌ها منابع مالی خود را با دقت بیشتر و بازدهی بالاتر به مشتریان ارائه کنند. همچنین معاون عملیات بانکی بانک ایران‌زمین نیز اظهار کرد: بانک ایران زمین در راستای تلاش‌های مسوولانه خود در قبال جامعه و همسو با اهداف عالی کشور همواره تلاش داشته تا نقش خود را به عنوان یکی از بنگاه‌های اقتصادی ایران در قبال جامعه به انجام برساند و این مهم جزو اولویت‌های اول این بانک است.  هادی قدیمی ‌در تشریح اجرای مسوولیت‌های اجتماعی این بانک گفت: در سال‌های اخیر حمایت از سازمان‌های مردم‌نهادی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همچنین حفظ منابع آب، جنگل‌ها، کاهش مصرف انرژی، همکاری با سازمان محیط‌زیست و سازمان جنگل‌ها، مشارکت در ساخت مدرسه در مناطق محروم و آسیب‌دیده از سیل و زلزله و راه‌اندازی پویش‌های اجتماعی به صورت جدی و در راستای اجرای مسوولیت اجتماعی بخشی از اقداماتی است که توسط بانک ایران‌زمین در دستور کار قرار گرفته است. 

قدیمی ‌افزود: واقعیت این است پرداختن به موضوع مسوولیت اجتماعی نیازمند یک عزم ملی است. در واقع بسیاری از مسائلی که ما امروز شاهد آن هستیم، با همراهی سازمان‌ها و مردم، بازنگری در برخی قوانین، همراهی اقشار مختلف و ارتقای فرهنگ مسوولیت اجتماعی در کشور قابل حل است. وی در خصوص حمایت بانک ایران زمین از کمیته امداد گفت: درحال حاضر بانک ایران‌زمین تعداد یک هزار نفر از کودکان این نهاد را در سراسر کشور مورد حمایت قرار داده و همچنین همکاران بانک نیز به صورت فردی در این امر خیر مشارکت کرده‌اند.