در سفر ماه فوریه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، هند اعلام کرد که ۲۴ فروند بالگرد دریایی به ارزش حدود ۶/ ۲ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. لاکهید مارتین روز پنج‌شنبه اعلام کرد تیم آر‌ام‌اس این شرکت طی هفت، هشت سال آینده با شرکت‌های توانمند هند همکاری خواهد کرد و فرصت‌هایی را برای صنایع این کشور فراهم می‌کند تا به زنجیره تامین جهانی بپیوندند.

این شرکت در ادامه افزود: تیم آر‌ام‌اس در حال حاضر با چندین شریک صنعتی در هند همکاری می‌کند و قصد دارد این لیست را گسترش دهد و تعهد خود را به این کشور تقویت کند.

در ماه آوریل سال گذشته، نیروی هوایی هند خرید ۱۱۴ فروند هواپیمای جنگنده چند منظوره به ارزش حدود ۱۸ میلیارد دلار درخواست کرد که یکی از بزرگ‌ترین درخواست‌های خرید تدارکات نظامی جهان در سال‌های اخیر به شمار می‌رود. در تاریخ ۱۶ ژوئیه سال گذشته، ویوک لال، معاون بخش استراتژی و توسعه تجارت شرکت لاکهید مارتین، گفته بود در صورتی که این کشور پیشنهاد ساخت هواپیماهای جنگنده اف-۲۱ در هندوستان را بپذیرد به اکوسیستم بزرگ‌ترین هواپیماهای جنگنده جهان متصل خواهد شد. شرکت لاکهید مارتین روز پنج‌شنبه اعلام کرد کنفرانس سالانه تولید این شرکت به صورت مجازی از تاریخ ۲۷ تا ۳۱ ژوئیه با مضمون «تبدیل هندوستان به بخشی از زنجیره تامین جهانی» برگزار شد. در این کنفرانس بیش از ۲۰۰ شرکت در تمامی اندازه‌ها، شرکت‌های بزرگ، خرد، کوچک، بنگاه‌های اقتصادی متوسط و شرکت‌های نوپا مشارکت داشتند. این کنفرانس با میزبانی انجمن تولیدکنندگان دفاعی هند و کنفدراسیون صنایع هند برگزار شد.