به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از یاهونیوز، یکی از دستاوردهای عظیم یک شرکت بزرگ که از سال ۱۸۶۶ در صنعت غذایی بوده  دسترسی به  سوابق و تجربیات گسترده‌ای است که اکنون در زمانی که کرونا عالم‌گیر شده است می‌تواند مسیری مطلوب را برای این شرکت مشخص کند.

 جف هارمنینگ در این باره می‌گوید: «به آرشیوی که از گذشته و در زمان اپیدمی قبلی وجود داشت نگاه کردم. اسنادی وجود داشت که در آن زمان شست و شوی دست‌ها، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی الزامی بوده است. بسیار جالب است که پس از گذشت ۱۰۰ سال هنوز پروتکل‌ها درچنین شرایطی یکسان مانده‌اند.

 اما چیزی که از این کار دریافتم آن بود که مراقبت از کارکنان یک شرکت مهم‌ترین وظیفه‌ در چنین مواقعی است. شما نمی‌توانید غذایی را که جهان به آن نیاز دارد تولید کنید مگر اینکه ابتدا به فکر مردم خود باشید. مهم نیست شرکت شما در چین، اروپا یا آمریکا باشد. ما بر ایمنی کارکنان خود تمرکز می‌کنیم.»

این روزها به دلیل ماندن افراد در خانه‌های خود و دورکاری، تمایل به صرف غذا در منازل شخصی نیز افزایش یافته است. تقاضا برای مواد غذایی به هیچ وجه کاهش نیافته است و البته این تقاضا برای شرکتی نظیر جنرال میلز با رشد دو رقمی نیز مواجه شده است. هارمنینگ می‌گوید این روزها مردم بیشتر بیسکویت‌ یا غلات صبحانه می‌خرند.

ارزش سهام جنرال میلز از ابتدای سال‌جاری تاکنون با رشد ۱۹ درصدی مواجه شده است. رئیس این شرکت غذایی می‌افزاید: «درحالی که ما برای مواجهه با تندبادهای احتمالی در سال مالی ۲۰۲۱ آمادگی خود را حفظ می‌‌کنیم، موقعیت شرکت در بهترین مکان برای حضور در مسیر رشد قرار دارد و این چشم‌انداز مثبت حتی در صورت بروز رکود اقتصادی نیز برای شرکت ما وجود دارد چراکه ما طیف متنوعی از محصولات را در سبد غذایی خود داریم. در کوتاه‌مدت بر این باور هستیم که جنرال میلز توانایی عملکردی بهتری نسبت به شرکت‌های رقیب در صنعت غذایی دارد و در همین حال مشغول توسعه سهم بازاری خود و نیز منافع ناشی از رفتار خریداران در تقاضای بیشتر محصولاتی نظیر غلات صبحانه است.»