به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، این رشد کم‌سابقه ارزش سهام تنها در کمتر از چهار ماه برای شرکت تولید دستکش سوپرمکس رخ داده است؛ درحالی‌که چشم‌انداز نامعلوم شیوع کرونا موجب افزایش تقاضاها برای البسه و تجهیزات محافظت شخصی شده است. در واقع ارزش سهام سوپرمکس از ۵/ ۱ رینگیت مالزی (۳۵ سنت) به ۵/ ۱۸ رینگیت (۳۴/ ۴دلار) رسید و ازاین‌رو ارزش سرمایه‌ای این شرکت را از ۵/ ۲ میلیارد دلار به بیش از ۲۵ میلیارد دلار رساند.

درآمد این شرکت در سه‌ماه منتهی به 31 مارس با رشد 24 درصدی روبه‌رو شد و ازاین ‌رو سود پیش از مالیات سوپرمکس را با رشد 93 درصدی مواجه کرد که برابر با 4/ 22 میلیون دلار است.

شرکت سوپرمکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تقاضا برای دستکش در سال‌جاری به طرز خارق‌العاده‌ای افزایش‌ یافته است و ما تنها ظرف مدت شش هفته موفق به فروش چهار ماه از کالاهای خود با قیمت‌های بالاتر از حد مرسوم شدیم. افزایش اشتهای سیرنشدنی برای خرید دستکش‌ و نیز کاهش قیمت جهانی نفت و موادخام موجب انفجار سودآوری شده است.» این شرکت در حال تقویت کسب‌وکار خود با ساخت سه کارخانه جدید است تا بتواند تولید سالانه 12 میلیون دستکش خود را در سال 2022 به 38 میلیون برساند. این رشد خارق‌العاده در شرکت سوپرمکس شبیه به رشد سهام شرکت خودروسازی تسلا است که با رشد بیش از سه برابری ارزش سهام خود در این دوره روبه‌رو شده است. البته شرکت‌های رقیب سوپرمکس نیز با رشد ارزش سهام خود در همین زمان مواجه شدند.