مدیرعامل این شرکت بابیان اینکه در شروع سال‌جاری با تغییرات در خط تولید به دنبال افزایش ظرفیت تولید هستیم، گفت: در سال آینده با طرح توسعه می‌خواهیم به بخش کاغذسازی و صنایع بهداشتی ورود کنیم که البته به دلیل رقابتی بودن بازار کار دشواری است و امیدواریم با نوآوری بتوانیم سهم خوبی در بازار سلولزی کشور کسب کنیم.

محمدمهدی سراج‌القوم افزود: گروه تولیدی و بازرگانی دکاموند در امر استخدام، گزینش و بازاریابی در شرکت‌های هم‌ردیف خود کم‌نظیر است؛ زیرا از اول تاسیس شرکت سعی کردیم از متدهای جدید استفاده کنیم. کار این هلدینگ خلق ایده و نوآوری است و نکات مثبت و منفی دیگر شرکت‌ها را مشاهده کرده و در مجموعه دکاموند اصلاح می‌کنیم؛ با این دیدگاه گروه تولیدی و بازرگانی دکاموند برای اشتغال‌زایی سقف تعیین نکرده است؛ زیرا ممکن است در آینده بخواهیم در بازاری جدید حضور پیدا کنیم و درنتیجه سقف یا ظرفیتی تعیین نشده است.

سراج القوم با اشاره به اینکه هدف مجموعه دکاموند تامین بازار داخل و جذب رضایت مشتریان است، تاکید کرد: اگر زمانی را ‌که برای تولید کالای صادراتی می‌خواهیم صرف کنیم، برای ارتقای کیفیت و افزایش ظرفیت بازار داخل کشور صرف کنیم، موفق‌تر خواهیم بود. به گفته این مدیرعامل، شرکت درنیکاگستر دکاموند با موضوع تولید و بسته‌بندی انواع محصولات غذایی یکی دیگر از زیرمجموعه‌های این هلدینگ است که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

سراج القوم بابیان اینکه این شرکت به دنبال حضور در بازار بورس است، خاطرنشان کرد: بازه زمانی 4 ساله برای ایجاد تعهد و سوددهی در نظر گرفتیم که اگر بتوانیم به تعهدات خود در قبال متقاضیان پاسخ دهیم، وارد بازار سرمایه شویم که البته توانستیم به تعهدات خود عمل کنیم. بنابراین بازه زمانی کنونی، مناسب برای حضور در بازار بورس است؛ چراکه مطمئن هستیم در حال حاضر می‌توانیم به سهامداران متعهد باشیم.

 این مدیرعامل در خصوص مشکلات سر راه این مجموعه نیز گفت: نه‌تنها برای مجموعه دکاموند بلکه نوسان قیمت ارز، بازارهای به‌شدت رقابتی، عدم برخی تعهد فروشندگان و خریداران برای تمام کارآفرین‌ها مشکلات اساسی ایجاد کرده است و متاسفانه علاوه بر موارد ذکرشده بحث ثبت طرح و پذیرش طرح توجیهی در بازار فعلی کشور نیز باعث به تعویق افتادن فعالیت‌ها است.