به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، با توجه به ظهور سریع و فزاینده موارد جدید ابتلا به کرونا در اغلب بخش‌های آمریکا، تولیدکنندگان اصلی تست‌‌های بیماری و آزمایشگاه‌ها نسبت به تاخیر در روند تشخیص کرونا در افراد هشدار داده‌اند. در واقع ساخت ابزاری برای تشخیص سریع کرونا امری حیاتی در پاسخ ایالات‌متحده به شیوع کرونا خواهد بود تا اطیمنان حاصل شود که افراد مبتلا می‌توانند به سرعت قرنطینه شوند و کادر درمانی بیمارستان‌ها نیز قادر خواهند بود تا افراد دارای کرونا را به سرعت تشخیص دهند. استفاده از تست آنتی‌ژن برای تشخیص کرونا راهکاری جدید است و این‌گونه کار می‌کند که به دنبال پروتئین‌های ویروس است. سازمان غذا و داروی آمریکا نیز از این تست به عنوان ابزاری مهم برای مبارزه با شیوع کرونا یاد کرده است؛ چراکه می‌توان این تست‌ها را به سرعت و با قیمت ارزان تولید کرد. کیتی تارانوفسکی، مدیر فنی شرکت ۳M درباره این تست به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «دستگاه جدید تست ۳M و ام آی تی که هم‌اکنون در مراحل اولیه توسعه و ساخت قرار دارد مانند تست‌های بارداری عمل خواهد کرد و باعث کاهش هزینه تست کرونا برای افراد خواهد شد.» تارانوفسکی می‌گوید که اگر آزمایش‌ها به درستی پیش بروند، شرکت ۳M می‌تواند روزانه میلیون‌ها عدد از این تست‌ها را تولید کند تا افراد بتوانند با قیمت‌های پایین‌تر و به طور مکرر امکان ابتلا به کرونا را بسنجند.

این شرکت توانسته است تا مجوز مرحله نخست آزمایشی را از سوی موسسه ملی بهداشت آمریکا دریافت کند و برای انجام تحقیقات خود نیز از این موسسه حدود ۵۰۰ هزار دلار کمک دریافت کرده است. تارانوفسکی تصریح کرد که تمرکز اصلی این برنامه همکاری تولید تستی است که علاوه بر مقرون به صرفه بودن، بتواند تا جای ممکن در تشخیص کرونا دقت داشته باشد.

به گفته این شرکت تست‌های آر‌ان‌ای برای تشخیص کرونا معمولا تنها یک‌بار توسط افراد انجام می‌شوند و این یک مشکل است؛ اما اگر راهی ساده برای آزمایش مکرر و ارزان‌قیمت ویروس کرونا وجود داشته باشد، همه افراد می‌توانند با آزمایش‌های پیوسته، در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از ابتلا به کرونا از این امر آگاه شوند و خود را به سرعت قرنطینه کنند.