به دنبال اجرای پروژه‌های زودبازده هستیم

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود در این‌باره تاکید کرد: این شرکت نظر دارد تا با تعریف پروژه‌های زودبازده برای اقشار میان درآمدی با متراژهای پایین ضمن حفظ بازار خود، شرایط فعلی اقتصادی کشور را سپری کرده و نقش خود را در راستای خانه‌دارشدن اقشار ضعیف و کم‌درآمد ایفا کند.

شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن  که با ماهیت شعبه و مرکزیت شهر اصفهان با تحت‌پوشش قراردادن استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری و یزد با هیات‌مدیره مستقل فعالیت خود را آغاز و طی ربع قرن فعالیت خود، تاکنون حدود ۷ هزار و ۱۲۵ واحد مسکونی، تجاری و اداری با زیربنایی بالغ ‌بر ۸۹۰ هزار مترمربع احداث و واگذار کرده است.

به گفته علی مدرس‌هاشمی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود تمرکز این شرکت بر مشتری‌محوری و انطباق محصولات و خدمات شرکت با نیازهای حال و آینده مشتریان، تدوین سیاست ورود به انبوه‌سازی غیرمتمرکز (تعریف پروژه‌های زودبازده به‌صورت مستمر)، افزایش سهم شرکت از بازار مسکن در شهرهای اصفهان، یزد و شهرکرد است.

مدرس‌‌هاشمی با بیان اینکه مسکن به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین نیازهای بشر، همواره یکی از مطمئن‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری نیز در اقتصاد خانوارهای ایرانی بوده است، افزود: در روزهای اخیر، روند افزایش قیمت انواع ارز، بازار مسکن را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. این تغییر از یکسو باعث افزایش بهای برخی از نهاده‌های اصلی ساختمان ازجمله آهن‌آلات و مصالح وارداتی شده و از سوی دیگر، به‌صورت سنتی با افزایش نرخ دلار، سایر بازارهای موازی به دلیل جو روانی ناشی از «حفظ ارزش دارایی‌ها در مقابل ارز» دچار تورم می‌شوند و یکی از دلایل اصلی تحرک بازار مسکن همین موضوع تلقی می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود تاکید کرد: با افزایش میانگین نرخ فروش مسکن در هفته‌های اخیر میزان تسهیلات ارائه‌شده دیگر پاسخگوی توان حفظ قدرت خریدار نبوده و عملا قدرت خرید قشر آسیب‌پذیر جامعه به‌شدت کاهش‌یافته است.

وی ادامه داد: افزایش توان فعالیت در بازارهای کسب‌وکار و ارتقای کیفیت تولیدات و خدمات، افزایش سهم پروژه‌های خودمالکیتی، توسعه فعالیت در پروژه‌های عمران شهری و پیمانکاری، ارائـه خدمات برتر و افزایش تنوع محصولات به‌منظور تقـویت قـدرت رقابتی شرکت و مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی، بهره‌گیری مؤثر از مدیریت پروژه به‌منظور افزایش سرعت ساخت، تحویل به‌موقع واحدها و کاهش بهای تمام‌شده، اصلاح و بهبود فرآیندهای ساخت و تضمین کیفیت با به‌کارگیری فناوری‌های نوین ازجمله اهداف کلان شرکت است.

مدرس‌‌هاشمی در خصوص پروژه‌های شاخص در حال اجرا تصریح کرد: اولین پروژه تجاری فیروزه واقع در چند قدمی سی‌وسه‌پل است، این پروژه در قالب مشارکت با شرکت توسعه و عمران امید در ابتدای خیابان چهارباغ بالای اصفهان تعریف‌شده است. زمین این پروژه به مساحت ۲ هزار و ۳۵۷ و زیربنای کل ۱۶ هزار و ۳۷۰ مترمربع بوده، طبقه فوقانی بادید منحصربه‌فرد و فضای سالن هزار متری برای کاربری رستوران و طبقه سوم با بالکنی خاطره‌انگیز از دید

 سی و سی پل اصفهان با کاربری فود کورت و چهار طبقه تجاری و چهار طبقه پارکینگ در زیربنای مفیدی معادل ۵ هزار و ۷۰۰ مترمربع در مجموع در قالب ۷۰ واحد تجاری طراحی و احداث‌شده است. در حال‌حاضر پروژه در مرحله دارای پیشرفت فیزیکی بالغ‌ بر ۹۰ درصد است.

مدرس‌هاشمی تاکید کرد: این پروژه به دلیل شاخص‌های طراحی و اجرا در دومین کنفرانس بین‌المللی و هفتمین کنفرانس ملی سازه و فولاد کشور موفق به اخذ رتبه تقدیر شده کشوری شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود در خصوص پروژه مسکونی موژان نیز گفت: این پروژه در قالب مشارکت با امور مشارکت‌های شهرداری اصفهان در خیابان صفه اصفهان واقع در منطقه معروف گل نرگس که ازنظر موقعیت دسترسی به مناطق خدماتی از قبیل مراکز خرید، تفریحی، بیمارستان و اتوبان دارای موقعیت ممتازی است ،در حال احداث است. زمین پروژه به مساحت ۲ هزار و ۴۰۶ مترمربع بوده و ۸۹ واحد مسکونی در مجتمعی با زیربنای کل ۱۷ هزار و ۲۲۴ مترمربع در ۵ طبقه روی همکف و دوطبقه با طراحی منحصربه‌فردی در مرحله اجرای اسکلت است.

وی همچنین در خصوص پروژه مشارکتی مسکونی باغ جنت یادآور شد: با دریافت انواع پیشنهاد‌های مشارکت ارائه‌شده به این شرکت، پروژه باغ جنت واقع در خیابان شمس‌آبادی با توجه به موقعیت مکانی مناسب، موردبررسی دقیق قرار گرفت و در نهایت امتیاز ورود به سبد پروژه‌های مسکونی شرکت را به خود اختصاص داد. این پروژه در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با سطح زیربنای ناخالص ۱۶ هزار و ۲۸۰ مترمربع شامل ۴۸ واحد مسکونی در پنج طبقه روی پیلوت و دوطبقه پارکینگ طراحی شد. طراحی منحصربه‌فرد انجام‌شده این پروژه که از مراحل دریافت تاییدیه گروهی از مفاخر معماری ایران سربلند به مرحله اجرا ورود پیداکرده است ضمن رعایت همخوانی طراحی پیرامونی با هنرستان هنرهای زیبا فضایی خاص برای حفظ آرامش زندگی در این مجموعه را به ساکنان خود هدیه خواهد داد.

وی افزود: افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی به دلیل افزایش قیمت ارز و نیز افزایش قیمت آهن در بازارهای جهانی، منجر به افزایش بهای تمام‌شده ساختمان و به‌تبع آن، افزایش قیمت واحدها نیز شده است. به گفته مدرس‌هاشمی، به نظر می‌رسد بازار مسکن از یکسو در شرایط افزایش قیمت تمام‌شده ساختمان برای سازنده و از سوی دیگر کاهش قدرت برای خریدار است که از نشانه‌های ورود بازار مسکن به رکود تورمی است؛ در این حالت احتمال کاهش نرخ فروش خارج از تصور بوده و پیش‌بینی می‌شود با افزایش بهای تمام‌شده (ناشی از عوامل مختلف ازجمله افزایش نرخ ارز) شاهد افزایش نرخ فروش نیز باشیم.

وی تصریح کرد: در شرایط رکود تورمی به‌رغم افزایش نرخ انجام معاملات با روند کاهشی مصادف می‌شود و احتمال تکرار تجربه بازار مشابه سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ خارج از ذهن نیست. در این شرایط تقاضای مصرفی بازار مسکن به سمت واحدهای با متراژ پایین سوق پیداکرده و شرکت‌های سازنده باید برای این قشر از خریداران پروژه‌های متناسبی را در سبد خود قرار دهند و این امر با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.