به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از سی‌ان‌ان، رابرت یونانو، مدیرعامل شرکت گویا فودز در این مراسم عنوان کرد:« آقای رئیس‌جمهور، من بسیار تحت تاثیر قرار گرفته‌ام و قدردان شما هستم که در «بارفاه‌ترین و بزرگ‌ترین» کشور جهان زندگی می‌کنم. ما بسیار خوش‌شانس هستیم که شما را به عنوان رئیس‌جمهور خود داریم در زمانی که تلاش می‌کنیم این کشور را بسازیم و آن را به رفاهی دست‌نیافتنی برسانیم.» به دنبال این صحبت‌‌ها بود که موجی از انتقادها و حملات در رسانه‌ها علیه یونانو آغاز شد. شرکت گویا که مقر اصلی آن در نیوجرسی واقع است در سال ۱۹۳۶ توسط پرودنسیو یونانو پایه‌گذاری شد؛ فردی که از اسپانیا به پورتوریکو و سپس به نیویورک مهاجرت کرد. رابرت یونانو که نوه پرودنسیو است، سومین نسل از یونانوها است که رهبری این شرکت را عهده‌دار است و لقب بزرگ‌ترین شرکت غذایی اسپانیایی در ایالات‌متحده را با خود یدک می‌کشد.  یونانو همچنین در این رویداد به ترامپ گفت:« شما یک سازنده نمونه هستید.»

جولیان کاسترو، وزیر پیشین مسکن ایالت تگزاس در همان روز و در واکنش به سخنان یونانو در توییتی نوشت:« گویا برای نسل‌های متمادی جزو اصلی از جامعه اسپانیایی‌های مقیم آمریکا بوده است. حالا راب یونانو، مدیرعامل این شرکت از رئیس‌جمهوری تمجید می‌کند که با بیشترین شدت به حمله علیه لاتین‌تبارها می‌پردازد تا منافع سیاسی خود را تامین کند. آمریکایی‌ها بهتر است از این پس پیش از خرید محصولات گویا اندکی تامل کنند.» این واکنش‌ها از سوی بسیاری دیگر از سیاست‌مداران لاتین‌تبار و افراد سرشناس این جامعه نیز تکرار شد. اما سرعت حملاتی که علیه یونانو به دلیل تمجید از ترامپ رخ داد در واقع نمایانگر این مساله است که برندهای مشتری‌مداری که برای دهه‌ها تلاش کردند تا خود را از سیاست به دور نگه دارند به دلیل حمایت یکی از مقامات خود از ترامپ در یک دوراهی ناهموار گیر افتاده‌اند.

یونانو در مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز در مورد حملات اخیر علیه وی به دلیل تمجید از ترامپ گفت: «شما یک نظر مثبت را در مورد فردی مطرح می‌کنید و ناگهان این یک اقدام زشت محسوب می‌شود؟ اگر رئیس‌جمهور ایالات‌متحده از شما بخواهد به ملاقات با وی بروید آیا می‌گوید عذر می‌خواهم زمان کافی برای دیدار با شما را ندارم؟ من نه با اوباما و نه با ترامپ چنین رفتاری نکرده‌ام.»