به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از سی‌‌ان‌بی سی، الیسون می‌گوید: «برخی مواقع بهتر است کمتر صحبت و بیشتر عمل کرد. من بسیار خرسندم که این حجم از گفت‌‌و‌گوها این روزها در فضای تجاری انجام می‌شوند، اما لازم نبود تا حتما قتل وحشتناک جورج فلوید سیاه‌پوست را به دست یک افسر پلیس ببینم تا به این درک برسم که بی‌عدالتی نژادی در آمریکا وجود دارد. من هر روز با این احساس زندگی می‌کنم.»

به گفته او، قتل فلوید آخرین هشداری بود که نشان‌دهنده نژادپرستی در آمریکا است که ریشه‌های عمیقی در این جامعه دارد. الیسون افزود: «به عنوان یک مرد سیاه‌پوست در آمریکا این امر خیلی آزاردهنده است که در سال ۲۰۲۰ ما هنوز در حال بحث در مورد نژادپرستی هستیم.»

الیسون برای مدت دو سال گذشته عهده‌دار مدیریت شرکت لوز بوده است. او می‌گوید که از زمان قتل جورج فلوید در اواخر ماه مه، همواره نژادپرستی عمیقی که در سیستم تربیتی و آموزشی با آن روبه‌رو بوده است را به خاطر می‌آورد.

او می‌گوید که هنوز حس متفاوتی نسبت به زمانی که کودک یا جوان بود ندارد و هنوز هم سیاه‌پوستان در نوعی انزوا زندگی می‌کنند.

وی افزود: «در شهر ما، برخی از محله‌ها متعلق به سیاه‌پوستان بود و برخی متعلق به سفیدپوستان و برخی از مناطق نیز بود که من می‌دانستم به عنوان یک جوان سیاه‌پوست حضور در آنها برای من ممنوع است.»

الیسون اکنون می‌گوید که تجربیات تلخ در زندگی او موجب شده است تا تلاش بیشتری را برای تنوع نژادی در شرکتش انجام دهد. او می‌گوید برای من نیازی نیست حتما یک تنش اجتماعی در اعتراض به نژادپرستی رخ دهد تا درک کنم که این مشکل وجود دارد. در این شرکت هم‌اکنون هشت مدیر یا قائم‌مقام دیگر سیاه‌پوست نیز وجود دارند، اما او می‌گوید که از تلاش برای ایجاد تنوع بیشتر نژادی در سطح مدیریت شرکت باز نمی‌ایستد.