به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از پایگاه خبری دولت بریتانیا، این توافق باعث حفظ یکی از اصلی‌ترین تامین‌کنندگان صنعت ساخت‌وساز در بریتانیا خواهد شد و در عین ‌حال موجب می‌شود دست‌کم از هزار شغل محافظت شود که از این تعداد می‌توان به بیش از ۸۰۰ مورد از مشاغل در کارگاه‌های این شرکت در ساوت ولز اشاره کرد. این وام که مبلغ آن ۳۰ میلیون پوند است به شرکت فولاد سلسا کمک می‌کند تا به فعالیت خود ادامه دهد.

در ازای اعطای این وام که انتظار می‌رود به‌طور کامل پرداخت شود، شرکت سلسا باید یکسری شرایط قانونی را که با دولت انگلیس در مورد آنها مذاکره کرده است رعایت کند. دولت انگلیس این شرایط را در نظر گرفته است تا اطمینان حاصل کند که کارگران، کسب‌وکار و در نهایت جامعه از مزایای این وام بهره‌مند می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود پول بخش دولتی در راستای سیاست‌های گسترده‌تر دولت برای منافع کشور انگلیس استفاده شود. این شرایط شامل تعهدات مربوط به حمایت از مشاغل، تغییرات آب و هوایی و هدف‌گذاری برای حذف کامل آلایندگی‌ها، بهبود اداره شرکت، از قبیل محدودیت در پرداخت‌های اجرایی و پاداش‌ها و تعهدات مالیاتی است. کمک به شرکت سلسا همچنین به مشارکت مالی بیشتری از طرف سهامداران و وام‌دهندگان نیازمند است.

دولت، مدیریت شرکت، سهامداران و سایر وام‌دهندگان را گرد هم آورده است تا بتواند بسته حمایتی قدرتمندی را برای شرکت، کارگران و اقتصاد انگلیس به وجود آورد. این‌یک توافق خوب برای همه طرفین است.به گزارش بی‌بی‌سی، دولت ولز نیز از صندوق مقاومت اقتصادی خود وام‌هایی به مبالغ ۹/ ۲ میلیون پوند و ۶۹۰ هزار پوند به این شرکت پرداخت می‌کند.

روی ریخوس، دبیر کل اتحادیه آهن و فولاد، با استقبال از تصویب این وام گفت: ما از نخستین روزهای این بحران اعلام کردیم، این صنعت نیاز دارد که از این همه‌گیری به‌سلامت عبور کند و در آینده رونق یابد و پیشرفت کند و این وام پایه‌های بهبودی و شکوفایی را مستحکم می‌کند.کی اسکیتس، وزیر اقتصاد انگلیس اظهار کرد: «سلسا در بهبود اوضاع اقتصادی و پروژه‌های زیرساخت کشور و خنثی کردن اثرات منفی کرونا نقش بسزایی دارد.»

وی افزود: «شرکت سلسا یکی از کارفرماهای اصلی شهر کاردیف است و تصویب وام این شرکت باعث اطمینان خاطر کارگران بخش فولاد و خانواده‌های آنها در این ایام خواهد شد.»

وی در ادامه گفت که هنوز نیاز است حمایت‌های بیشتری از بخش فولاد انجام شود و ما همچنان از دولت می‌خواهیم بسته‌های حمایتی گسترده‌تری برای این صنعت ارائه کند.در ماه مارس، دولت انگلیس سریعا برای حمایت از مشاغل و معیشت مردم در طول همه‌گیری، بسته‌های متنوع حمایتی گسترده‌ای را برای شرکت‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف ارائه کرده و از طریق طرح‌های مختلف حمایتی بیش از یک میلیون وام را تصویب کرده است.در حمایت گسترده‌تر از صنعت فولاد انگلیس، دولت بریتانیا از سال ۲۰۱۳ تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون پوند برای تامین هزینه‌های برق پرداخت کرده است.