به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از سی تی وی نیوز، شرکت گرداننده این خط لوله می‌گوید که نفت‌ نشت کرده از سطح محیط جمع‌آوری‌شده است و از این ‌پس میزان نظارت بر آب‌های زیرزمینی و کیفیت هوایی همزمان با پاک‌سازی مناطق آلوده به نفت تشدید خواهد شد.

سخنگوی ترنس مونتین می‌گوید: «ما روند پاک‌سازی‌ها را ادامه خواهیم داد. ارتباط با ساکنان مناطقی که در آن نشت نفت اتفاق افتاده بسیار مهم است، اما این نکته نیز اهمیت دارد که یادآوری کنیم داده‌هایی که از نظارت بر هوا و آب‌‌های زیرزمینی در اختیار ما قرارگرفته است هیچ‌گونه ریسکی را نشان نمی‌دهد.»

هر بشکه حدود ۱۵۹ لیتر نفت را در خود جای می‌دهد. با این حساب، حدود ۱۵۰ هزار لیتر نفت در جریان این حادثه به بیرون از خط انتقال نشت کرده است. در بدترین حالت ممکن، ۱۹۰ هزار لیتر نفت به بیرون نشت کرده است.

سخنگوی ترنس مونتین افزود: «علت بروز این حادثه هم‌اکنون در دست بررسی است و این روند ادامه خواهد داشت. در حال حاضر فکر می‌کنیم علت این حادثه نقص یک دیامتر از لوله (حدود یک اینچ) بوده است.»

این نشتی در تمام‌ روز ادامه داشته است و از آن زمان تاکنون پاک‌سازی نفت نشت کرده در حال انجام است. پس از قطع این خط لوله به مدت ۳۶ ساعت، در اواخر روز یکشنبه فعالیت آن به حالت عادی بازگشت. این خط لوله روزانه حدود ۳۰۰ هزار بشکه نفت را انتقال می‌دهد. این در حالی است که در برخی از شهرها، نفت بر روی منابع آب آشامیدنی ساکنان نشت کرده است. در طول ۱۵ سال اخیر، این چهارمین باری است که در این خط لوله نشت نفت رخ می‌دهد. دولت محلی شهر سوماس اعلام کرده است که مردم این منطقه به دلیل همین نگرانی‌ها همواره مخالف توسعه پروژه‌های مربوط به خط لوله ترنس مونتین بوده‌اند.