معصوم ضمیری در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» به تزریق منابع مالی لازم از محل منابع و ذخایر بیمه پاسارگاد به شرکت‌های تولیدی از طریق بورس اشاره کرد و افزود: تردیدی نیست که شرکت‌های بیمه برای حمایت از تولید باید با تولیدکنندگان همراهی لازم را داشته باشند که در این راستا شرکت بیمه پاسارگاد به سرمایه‌گذاری بخشی از دارایی‌های خود به ویژه از محل جذب و تجمیع فروش بیمه‌نامه‌های عمر، در بورس اقدام کرده است. وی با تاکید بر اینکه هدایت سرمایه‌گذاری کوچک خانوارها به سوی ایجاد ظرفیت های اقتصادی از برنامه‌های دارای اولویت این شرکت است، گفت:در واقع شرکت بیمه پاسارگاد، به عنوان یک واسطه مالی، منابع اندک مردم از محل حق بیمه‌‌های پرداختی در بیمه‌های عمر را از طریق بازار سرمایه به سمت بخش‌های تولیدی هدایت می‌کند.

ضمیری ارزش کنونی سهام خریداری شده بیمه پاسارگاد را در بورس رقمی بیش از ۳هزارمیلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: این شرکت با سرمایه‌گذاری ۳هزارمیلیارد تومانی منابع حاصل از انباشت حق بیمه‌ها در بیمه‌های عمر، توانسته حمایت جدی از بخش تولید داشته باشد.

به گفته وی، بخش عمده سهامی که بیمه پاسارگاد در بورس خریداری کرده است با نگاه بلندمدت و در بخش‌های مهم اقتصادی همچون فولاد بوده است که این مهم می‌تواند در نهایت به  تجهیز سرمایه این بخش‌ها کمک قابل توجهی کند. تامین مالی بخش تولید به عنوان یکی از وظایف شرکت‌های بیمه به شمار می‌آید که در این راستا بیمه پاسارگاد این مهم را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است. وی ادامه داد: درصدد هستیم امسال، حجم سرمایه‌گذاری شرکت را در بخش تولید افزایش دهیم؛ به ویژه تامین مالی آن دسته از تولیداتی که در حوزه اشتغال‌زایی و تامین کالاهای اساسی سهم بسزایی در اقتصاد کشور دارند.  به گفته ضمیری، قطعا با فروش بیمه های جدید در شرکت، تاپایان سال رقم سرمایه‌گذاری‌های شرکت در بورس نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت و تحقق این هدف از برنامه‌های مهم شرکت است.

مدیرعامل بیمه پاسارگاد در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد تولید بیمه پاسارگاد، بیمه عمر است که این موضوع نشان از اهمیت ویژه این نوع بیمه‌نامه و تمرکز شرکت بررشد این بیمه‌نامه دارد.

وی با اشاره به این موضوع که برنامه‌های بیمه پاسارگاد مشخص و مستمر است، افزود: همچنان مصمم هستیم به رشدهای بیشتری در تولید حق بیمه بیمه‌نامه‌های عمر دست یابیم و جمعیت نزدیک ۵ میلیون نفری که در حال حاضر تحت پوشش شرکت هستند را افزایش دهیم.

ضمیری با تاکید بر اینکه افزایش سالانه یک میلیون نفر بیمه‌گذار بیمه عمر پاسارگاد، از اهداف این شرکت به شمار می‌آید گفت: با تلاش‌های انجام شده سال گذشته توانستیم فراتر ازاین هدف حرکت کنیم و  شرکت توانست در سال ۹۸ حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را به بیمه‌شدگان بیمه عمر پاسارگاد اضافه کند.

مدیرعامل این شرکت بیمه در ادامه یکی از اقدامات موثر شرکت در رشد فروش بیمه‌های عمر را تشکیل و ساماندهی سازمان فروش در این حوزه عنوان و تاکید کرد: شرکت بیمه پاسارگاد به منظور بازاریابی و توسعه در فروش بیمه‌نامه عمر و زندگی، در اقدامی مناسب، نسبت به تشکیل و ساماندهی سازمان فروش در این زمینه اقدام کرد که با توجه به دستاوردهایی که در این حوزه داشتیم، تلاش داریم با کمک از تجربه‌های قبلی، زمینه رشد و توسعه سایر رشته‌های بیمه‌ای را فراهم کنیم. او با بیان اینکه افزایش فروش بیمه‌نامه منازل مسکونی از اولویت‌های کاری شرکت به شمار می‌آید، افزود: با همان تجربه‌ای که در فروش بیمه‌نامه‌های عمر داشتیم، می‌خواهیم در رشته‌های بیمه‌ای غیرزندگی نیز به  تولید حق بیمه مناسب برسیم و تعادل و توازن لازم را در ترکیب پرتفوی بیمه پاسارگاد به وجود آوریم. به گفته ضمیری، طراحی و ارائه محصولات جدید بیمه‌ای به بازار بیمه کشور، از برنامه‌های آینده شرکت در همین راستا است.