مدیرعامل شرکت آب معدنی چشمه‌سار صبا در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» عنوان کرد: آب مورد استفاده در شرکت، از چشمه‌های جوشان واقع در ارتفاعات الموت غربی با طی مسیری به اندازه ۲۲ کیلومتر توسط لوله‌های پلی‌اپیلن ضدجلبک و گرید A به کارخانه هدایت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب معدنی چشمه‌سار صبا درباره فعالیت شرکت عنوان کرد: شرکت از سال ۱۳۹۳ تاکنون افزون بر ۲۵میلیارد تومان صرف توسعه خط تولید خود کرده  که این خط کاملا به‌روز و با استفاده از فناوری اروپایی است که تا حد امکان از مداخله انسانی در مسیر تولید پیشگیری به عمل آورده.

حمیدرضا شفیق در پاسخ به این پرسش که هدف و استراتژی شرکت آب‌های معدنی چشمه‌سار صبا چیست و چه برنامه‌های توسعه‌ای در دست اقدام دارد، گفت: با توجه به نیاز بدن انسان به مقادیر قابل توجه آب شرب و ویژگی‌های اساسی در ترکیب و کیفیت آب معدنی، شرکت آب معدنی چشمه‌سار صبا در نظر دارد تا با ترویج فرهنگ مصرف آب معدنی‌های واقعی و باکیفیت نقش بسزایی در حوزه سلامت هم‌میهنان داشته باشد. بدیهی است افزایش تولید و عرضه محصولات همسو با افزایش سلامت هم‌میهنان از اهداف اصلی راهبردی شرکت است.

مدیرعامل شرکت آب معدنی چشمه‌سار صبا ادامه داد: یکی از برنامه‌های توسعه‌ای شرکت، ایجاد سبد محصولات و تولید آب‌های طعم‌دار، گازدار و انواع نوشیدنی‌های تاثیرگذار در سلامت هم‌میهنان است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت به همه برنامه‌هایی که مدنظر داشته رسیده است، گفت: در گام اول، تحقق استقرار و ایجاد خط تولید با ظرفیت‌های موجود دسترسی به آب معدنی به‌صورت ۱۰۰درصد محقق شده و در گام دوم تحقق تولید و فروش محصولات نیز با روندی رو به رشد در حال تحقق است.

وی با اشاره به موفقیت شرکت آب‌های معدنی چشمه‌سار صبا در سال‌های اخیر اظهار کرد: لازم به یادآوری است که موفقیت با توجه مفهوم نسبی آن باید تعریف شود. استقرار یک خط تولید کاملا اروپایی و مدیریت و تعمیر و نگهداری این خط که نیاز به ارزبری کامل دارد، بدون نیروی متخصص خارجی و با رشد و بالندگی کارکنان بومی منطقه که از مناطق محروم است، ایجاد شده است. از این‌رو اشتغال برای جوانان منطقه مذکور بدون شک یکی از موفقیت‌های شرکت آب معدنی چشمه‌سار صبا تلقی می‌شود.

وی با اشاره به تمایز محصولات شرکت آب‌های معدنی چشمه‌سار صبا با سایر شرکت‌ها گفت: با توجه به نقاط اشتراک و افتراق محصولات آب‌های معدنی و آشامیدنی، کیفیت آب و بسته‌بندهای محصولات ما نقطه تمایز با شرکت‌های رقیب است. ضمنا دسترسی به آب معدنی کاملا طبیعی و بکر از نظر طعم، مواد و املاح درونی از نقاط قوت این شرکت است.

مدیرعامل آب‌های معدنی چشمه‌سار صبا در پاسخ به این پرسش که در سال جدید نوآوری، محصول جدید یا خط تولید جدید خواهید داشت، خاطرنشان کرد: درحال حاضر واحد تحقیق و توسعه این شرکت در حال مطالعه روی انواع محصولات آشامیدنی متناسب با ذائقه بازار است که امیدواریم در سال جدید بتوانیم محصولات جدیدی در قالب‌های تعریف شده به بازار ارائه کنیم.

شفیق با اشاره به میزان اشتغال‌زایی شرکت عنوان کرد: همان‌گونه که در سوالات پیشین مطرح شد یکی از نقاط درخشان شرکت آب معدنی چشمه‌سار صبا ایجاد اشتغال مستقیم برای جوانان در منطقه محروم شهرستان رازمیان استان قزوین است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حضور مجموعه شما باعث کاهش قیمت‌ها و افزایش دسترسی شده است، گفت: البته با افزایش عرضه محصولات انتظار می‌رود قیمت‌ها نیز روند کاهشی داشته باشند که متاسفانه به‌دلیل رکود و تورم ناشی از فضای اقتصادی کشور که عمدتا متاثر از تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه است، امکان کاهش قیمت‌ها در بازار نیست. البته در صورتی که مواد اولیه، هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم و به‌ویژه حمل کاهش یابد، امکان کاهش قیمت‌ها نیز متصور است.

مدیرعامل شرکت آب‌های معدنی چشمه‌سار صبا در ادامه به مشکلات شرکت در این سال‌ها اشاره کرد و گفت: مشکلات شرکت آب معدنی چشمه سار صبا نیز از جهاتی با تمامی تولیدکنندگان همسو است که شامل افزایش بی‌رویه قیمت‌های مواد اولیه و ... است، اما شرکت‌هایی نظیر شرکت آب معدنی چشمه‌سار صبا که در مناطق محروم در حال فعالیت است و امکان ارسال نیروی انسانی و تجهیزات به راحتی برای آن میسر نیست، تبعات بیمه‌ای و مالیاتی زیادی نیز به همراه دارد. در حال حاضر توجیه سازمان‌های محترم امور مالیاتی و بیمه‌ای که بدون‌‌توجه به شرایط حاکم بر فضای اقتصادی کشور دفاتر و حساب‌های مودیان و کارفرماها را مورد رسیدگی قرار می‌دهند از مهم‌ترین چالش‌های حال حاضر است.

وی در پایان با اشاره به وضعیت صادرات شرکت عنوان کرد: با توجه به هزینه‌های گزاف حمل به‌دلیل حجیم بودن محصولات شرکت‌های تولیدکننده آب معدنی و آشامیدنی، امکان حضور در بازارهای منطقه‌ای و جهانی تاکنون مهیا نشده است، لیکن در حال حاضر در حال رایزنی برای ورود به بازارهای جذاب حوزه خلیج‌فارس و سایر بازارهای قابل دسترس هستیم.