خودروی الکتریکی 12 نفره تسلا

ماسک گفت: علاوه بر خودروهای شخصی، دو مدل خودروی الکتریکی دیگر مورد نیاز است کامیون‌های سنگین و خودروهای حمل و نقل شهری مسافر. در حال حاضر در تسلا، روی هر دو حوزه کار می‌شود که البته در مراحل ابتدایی است اما دستاوردهایمان تا سال آینده آماده رونمایی خواهد شد.ایلان ماسک افزود: «معتقدیم که ون Tesla Semi که در حال توسعه است، می‌تواند تا میزان زیادی در هزینه‌های حمل و نقل بار صرفه جویی کند و در عین حال، امنیت بالایی دارد و همچنین کار کردن با آن نیز مفرح است.»

تسلا، ون نیمه کامیون Tesla Semi را جدیدا معرفی کرده اما هنوز هیچ خبری از اتوبوس یا مینی بوس مسافربری الکتریکی این شرکت اعلام نشده است.مدت‌ها است که از ساخت خودروی مسافربری تسلا توسط شرکت Boring ماسک، صحبت می‌شود اما با گذشت زمان، مشخص شده این استارت آپ فعال در حوزه تونل‌سازی، صرفا از خودروهای قبلی تسلا استفاده می‌کند.

اما ظاهرا پروژه جدید دیگری توسط شرکت بورینگ کلید زده شده که مدل جدیدی از خودروهای الکتریکی را توسعه می‌دهد.

شرکت بورینگ، پروژه لوپ را معرفی کرد، سیستم تونلی زیر‌زمینی که شهر Rancho Cucamonga را به فرودگاه بین‌المللی اونتاریو در ایالت لس آنجلس آمریکا متصل می‌کند.

مسوولان شهر San Bernardino County یکی از ناظران این پروژه هستند و به قدری از پروژه لوپ استقبال کرده‌اند که تحقیق روی تمام دیگر گزینه‌های حمل و نقل شهری را کنار گذاشته‌ و تنها روی پروژه لوپ تمرکز کرده‌اند.پروژه لوپ، ایده یک سیستم تونل مانند 8/ 2 مایلی را معرفی می‌کند که فرودگاه را به شهر Rancho Cucamonga متصل می‌کند. در این سیستم حمل و نقل، تنها خودروهای الکتریکی استفاده می‌شود که در داخل تونل‌ها حرکت کرده و مردم را جا به جا می‌کنند.

جدیدا یکی از مسوولان شهر سن برناردینو کانتی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که شرکت بورینگ با همکاری تسلا در حال توسعه ون الکتریکی هستند تا در پروژه لوپ مورد استفاده قرار گیرند. البته هیچ گونه اطلاعات و جزئیات بیشتری در رابطه با این خودروها اعلام نشده است.هنوز مشخص نیست که آیا ون‌های در حال توسعه برای پروژه لوپ قرار است سبک جدیدی از خودرو را معرفی کند یا اینکه مدلی برگرفته شده از دیگر مدل‌های کنونی شرکت تسلا است. یا شاید هم تسلا بخواهد یکی از مدل‌های کنونی خود را ارتقا داده و به‌عنوان مدل جدید پروژه لوپ معرفی کند.