به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، ادواردو بارتولومئو این هدف‌گذاری واله را در مصاحبه‌ای اختصاصی با رویترز عنوان کرده است.اصطلاح آلاینده‌های مستقیم به گازهایی اشاره دارد که از فعالیت‌های خود شرکت ناشی می‌شوند اما آلاینده‌های غیرمستقیم، حاصل منابع خارجی شرکت هستند همچون برقی که در یک شرکت برق تولید می‌شود و سپس مورداستفاده واله قرار می‌گیرد.

پیش‌تر واله برنامه‌هایی را برای حذف کل این آلاینده‌ها تا سال ۲۰۵۰ اعلام کرده بود. این تصمیم واله پس ‌از آن اتخاذ شد که روند جهانی بین شرکت‌های عمدتا نفتی مبنی بر اینکه گازهای گلخانه‌ای را تا اواسط قرن به‌طور کامل حذف کنند شکل گرفت. این در شرایطی است که دانشمندان گفته‌اند جهان هنوز با اهدافی که در توافق جوی پاریس چهار سال پیش در نظر گرفته شد، فاصله زیادی دارد. در آن توافق قرار شد با کاهش گازهای گلخانه‌ای افزایش دمای کره زمین در سطح ۲ درجه سانتی‌گراد حفظ شود تا از عواقب تغییرات جوی پیشگیری شود.

تصمیم جدید واله هنوز به همه گازهای گلخانه‌ای بالادستی و پایین‌دستی در چرخه عرضه معطوف نیست هرچند این شرکت اعلام کرده است آنها را هم در دستور کار خود قرار خواهد داد.

بارتولومئو در مصاحبه خود با رویترز گفت برنامه این شرکت معدنی برای تحقق تصمیم جدیدش، شامل استفاده از سوخت‌های زیستی به‌جای زغال‌سنگ در تهیه سنگ‌آهن، برقی کردن معادن و مسیرهای ریلی، افزایش کارآیی انرژی و استفاده بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر است.

سرمایه موردنظر برای این هدف از هم‌اکنون در برنامه‌های چند سال پیش روی شرکت مدنظر قرارگرفته شده و واله مصمم است تا سال ۲۰۳۰ میزان گازهای آلاینده خود را از ۱/ ۱۴ میلیون تن در سال ۲۰۱۷ به ۵/ ۹ میلیون تن در سال ۲۰۳۰ برساند.