به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از تایمز آو ایندیا، یوان در پستش تاکید کرد که زوم یک شرکت فناوری آمریکایی است که در کالیفرنیا تاسیس شده است و مقر اصلی آن در شهر سن خوزه واقع است. این شرکت در ایالت دلاویر به ثبت رسیده است و سهام آن در بورس نزدک به‌صورت عمومی معامله می‌شود. وی در ادامه افزود که از سال ۲۰۰۷ شهروند آمریکا است و از سال ۱۹۹۷ در ایالات متحده زندگی می‌کند.

یوان برای روشن کردن اتهام ارتباط با دولت چین، در پست خود نوشته است: «به تازگی پرسش‌هایی درباره زوم و چین مطرح شده است. در ابتدا، به نظر می‌رسد که این امر ناشی از کانفیگ موقت اشتباهی است که در مسیریابی مرکز داده جهانی ما رخ داده بود و ما آن را اصلاح کردیم.»یوان با اشاره به اینکه شرکت ارتباطات تصویری زوم یک شرکت چند ملیتی جهانی است، افزود: «مشابه بسیاری از شرکت‌های فناوری چند ملیتی دیگر، زوم نیزدر چین خدمات ارائه می‌کند و به همین منظور در آنجا کارمند دارد و مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری چند ملیتی، دفاتر ما در چین توسط شرکت‌های تابعه شرکت مادر که در ایالات متحده مستقر است، اداره می‌شوند.» وی افزود: «مهندسان ما از طریق این شرکت‌های تابعه استخدام می‌شوند. ما نه تنها این موضوع را پنهان نمی‌کنیم، بلکه برعکس این نوع اطلاعات را در پرونده‌هایی که در دسترس عموم قرار دارند در حد مناسب منتشر می‌کنیم. فعالیت ما در چین مانند فعالیت همکاران آمریکایی ما است که در آنجا کار می‌کنند و کارمند دارند.» این مدیرعامل بیان کرد: «در بین 17 مرکز داده جهانی ما، یک مرکز در کشور چین مستقر است. این مرکز داده توسط یک شرکت استرالیایی اداره می‌شود و از نظر موقعیت جغرافیایی طراحی آن به گونه‌ای انجام شده است که متضمن باقی ماندن داده‌های کاربران، خارج از سرزمین اصلی چین باشد.» یوآن تاکید کرد: «این موضوع بسیار مهمی است که رضایت کاربران خود را جلب کنیم، برای اینکه بعضی از کاربران ما در لیست 500 شرکت برتر دنیا درمجله فورچون هستند و در چین فعالیت می‌کنند یا مخاطبانی در آنجا دارند و برای ارتباط با آنها از پلت‌فرم ما استفاده می‌کنند.»

در مورد نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، یوان گفت که همه آسیب‌پذیری‌هایی که یکی پس از دیگری اتفاق افتاد این تصور را ایجاد کرده است که پلت‌فرم زوم از امنیت لازم برخوردار نیست. وی گفت: «ما سخت کار می‌کنیم و متخصصان خبره را برای کمک به یاری گرفته‌ایم و زمانی را از دست نمی‌دهیم. ما تلاش می‌کنیم شفافیت کامل داشته باشیم و به همین خاطر از طریق سمینارهای تحت وب و به‌روز‌رسانی هفتگی وبلاگ‌ها روند پیشرفت را در اختیار عموم قرار می‌دهیم و نوشته‌های خود را با جزئیات بیشتر و دقیق‌تر منتشر می‌کنیم.»به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده است که ادعا می‌کنند جزئیات لاگین کردن بیش از نیم میلیون از کاربران زوم به قیمت بسیار کمی در دسترس سایرین قرار می‌گیرد. شرکت ارتباطات تصویری زوم گفت که از این موضوع آگاه است و اقدامات مناسب را انجام خواهد داد.