نیرویی تعدیل نکرده‌ایم

به گزارش «دنیای اقتصاد» تولیدات این شرکت مورد نیاز صنایع مختلفی چون خودروسازی، هواپیماسازی، کشتی‌سازی، لوازم خانگی، سیستم‌های گرمایشی و صنایع برق و گاز و ... را تامین می‌‌کند. فرهاد رضایی، مدیرعامل صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» عنوان کرد: نگین آلومینیوم گلپایگان جزو یکی از شرکت‌های برتر استان اصفهان است که با داشتن تمام استانداردهای کنترل کیفیت و  ۸۰ نفر نیروی انسانی  مشغول به تولید است. ظرفیت کنونی شرکت ۳۰ هزار تن است، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا با یک سوم ظرفیت خود مشغول به کار است؛ اما با وجود کاهش میزان ظرفیت خود در دو ماه گذشته این شرکت به هیچ عنوان نیروی انسانی خود را تعدیل نکرده است.

رضایی در ادامه با اشاره به تهیه مواد اولیه این شرکت گفت: کارخانه ما دارای پنج کوره است و بیشتر مواد اولیه خود را از طریق شرکت‌های داخلی از جمله ایرالکو و هرمزال و المهدی تهیه می‌کند. البته کمبود مواد اولیه را با وارد کردن شمش‌های سکندری آلومینیوم از عراق جبران می‌کنیم. شمش‌های وارد شده از عراق را با مواد داخلی ترکیب می‌کنیم تا شمش خالص‌تری را به دست بیاوریم. در حقیقت شمش‌های خالص را تبدیل به آلیاژ می‌کنیم و در اختیار شرکت‌های خودروسازی و لوازم خانگی قرار می‌‌دهیم.

وی با اشاره به این موضوع که محصولات این شرکت بیشتر خوراک خودروسازان را تامین می‌کند، گفت: تولیدات شمش آلیاژی و بیلت آلومینیوم در صنایع مختلفی کاربرد دارد اما ایران‌خودرو و سایپا به عنوان خودروساز جزو مشتریان دائمی ما هستند.مدیرعامل صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان در خصوص صادرات شرکت، عنوان کرد: شرکت ما سال‌های گذشته به کیا موتور کره‌جنوبی صادرات داشت، اما هم‌اکنون به دلیل محدودیت تحریم‌ها و همچنین نوسان نرخ ارز و مشکلات داخلی و خارجی که برای صادرات وجود دارد، دیگر تمایلی به صادرات نداریم و تمام محصولات را برای تامین داخل تولید می‌کنیم.رضایی در پایان تاکید کرد: در زمینه تهیه مواد اولیه با مشکلی روبه‌رو نیستیم و تنها مشکل ما عبور از بحران بیماری کرونا است که امیدواریم با عبور از این بحران، بتوانیم با تمام ظرفیت خود کار کنیم.