سیدصولت مرتضوی صبح روز جمعه سوم آذرماه، در نشست صمیمانه با مسوولان بسیج دانشجویی سراسر کشور، به تشریح مجموعه اقدامات این وزارتخانه پرداخت‌. مرتضوی با بیان اینکه به روایت آمار، دهه ۹۰، دهه رکود در کشور بوده و معدل رشد اقتصادی نیز منفی و در برخی سنوات تا نیم‌درصد بوده است، گفت: نرخ بیکاری افزایش نامتناسب داشته، ضریب جینی و فاصله طبقاتی نیز تناسب نداشته و بدهی‌‌ها افزایشی بوده است. او افزود: تا سال ۱۴۰۰ شرکت‌های صندوق‌ بازنشستگی کشوری ۴۰۰ همت کسری منابع داشتند و ارز ترجیحی که برای کالاهای اساسی پیش‌بینی کرده‌ بودند در ۵ ماه نخست سال تمام شده بود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: در آن دوره، دولت لایحه‌ای را با قید فوریت به مجلس تقدیم کرد، مجلس فوریت را نپذیرفت و دولت وقت با اذن رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال را ادامه داد.

او در ادامه با استناد به گزارش رئیس‌کل بانک مرکزی اظهار کرد: نرخ رشد اقتصادی در کانال ۲.۷ قرار گرفته است. مرتضوی تاکید کرد: در حالی که دولت قبل به‌صورت اصل و فرع، بالغ بر ۶۰۰همت اوراق خزانه تا سررسید ۱۴۰۴ منتشر کرد،‌ توانستیم امروز به رشد اقتصادی برسیم و نرخ بیکاری در اغلب زمینه‌ها کاهش پیدا کرده است. او خاطرنشان کرد: آموزش‌‌های مهارتی در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۲۴درصد رشد داشته است. وزیر کار در ادامه گفت: افزایش ۱۰درصدی اشتغال فارغ‌التحصیلان، استقرار نظام جامع اطلاعات بازار کار با راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل و رصد اشتغال کشور، حفظ و صیانت از نیروی کار، افزایش بهداشت کار، ایجاد ۸۴۲ خانه بهداشت کارگری و افزایش ۵.۳درصد شاغلان بخش تعاون از جمله اقدامات این وزارتخانه در دوره سپری‌شده از دولت سیزدهم است.

مرتضوی رشد ۱۰درصدی تعاونی‌ها، توسعه تعاونی‌های دانش‌بنیان، کاهش مدت‌زمان ثبت و تشکیل تعاونی‌ها، و رشد ۹۴درصدی اعطای تسهیلات به فعالان بخش تعاون را از دیگر اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد. او با بیان اینکه در حوزه رفاه اجتماعی نیز اقدامات خوبی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده شد تا با حذف ارز ترجیحی سامانه کالابرگ را راه‌اندازی کند اما این سامانه در برنامه قرار نگرفته بود. وزیر رفاه تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این موضوع ورود کرد و این سامانه اکنون در همه نقاط کشور راه‌اندازی شده و تا امروز مجموعا ۲۰۰هزار فروشگاه به این سامانه متصل شده‌اند. مرتضوی متناسب‌سازی یارانه با دهک‌بندی را از دیگر اقدامات این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: اکنون سه دهک اول تا سوم جامعه یارانه ۴۰۰هزار تومانی و دهک‌های بعدی یارانه  ۳۰۰هزار تومانی دریافت می‌کنند. /وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی