حضور حدود ۵هزار بازنشسته المپیاد ورزشی بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به حضور حدود ۵هزار بازنشسته در این المپیاد گفت: برای مشارکت و حضور بازنشستگان در المپیاد ورزشی هیچ محدودیتی وجود ندارد و انتظار داریم در دوره‌های بعدی، تعداد شرکت‌کنندگان با همکاری کانون‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی استان‌ها افزایش قابل‌توجهی داشته باشد. سازمان تامین اجتماعی بیش از چهارمیلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش دارد و باید با رویکرد حفظ سلامت و شادابی این جامعه فرهیخته که سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند، عمل کند. موسوی افزود: در همه کشورها و جوامع، یکی از مولفه‌های مهم تاثیرگذار در ارتقای رفاه عمومی، توجه به نشاط اجتماعی به‌ویژه برای سرمایه‌های اجتماعی جامعه، یعنی سالمندان و بازنشستگان آن جامعه، است. او ادامه داد: همه مدیران و همه دستگاه‌ها باید برای ارتقا و رشد جامعه، در مسیر ایجاد نشاط و سلامت اجتماعی و وضعیت مطلوب برای اقشار مختلف به‌ویژه بازنشستگان تلاش کنند و در این خصوص، تامین اجتماعی ذاتا وظیفه دارد که برای بازنشستگان تحت پوشش خود هر آنچه می‌تواند در ارتقای وضعیت سلامت و رفاه و نشاط اجتماعی آنان انجام دهد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: شهادت می‌دهم که در این دولت در تمامی جلسات مربوط به حوزه بازنشستگان که در هیات دولت و در وزارت رفاه برگزار شده، همیشه رئیس‌جمهور، معاون اول و وزیر رفاه، بر توسعه خدمات به بازنشسته‌ها تاکید داشته و دارند. او تاکید کرد: بهتر است هزینه‌ای که صرف درمان می‌شود، از قبل برای سلامتی هزینه کنیم و نشاط اجتماعی را افزایش بدهیم. البته برای توسعه ورزش بازنشستگان باید امکانات بیشتری فراهم شود. ما هیچ محدودیت و مشکلی در توسعه خدمات ورزشی برای بازنشستگان نداریم. باید کانون‌های بازنشستگان و مدیران استانی ما همکاری کنند و از همه ظرفیت‌های استانی و شهرستان‌ها استفاده کنیم تا همه چهار میلیون نفر بازنشسته تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را درگیر ورزش و سلامتی کنیم.

موسوی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی خدمت بی‌منت و ارائه خدمات مطلوب به بازنشستگان را وظیفه خود می‌داند و توسعه خدمت هم جزو اولویت‌های این سازمان است. کانون‌های بازنشستگی هم به‌عنوان نمایندگان بازنشستگان پیگیر مطالبات این قشر هستند و در سازمان تامین اجتماعی اجازه نخواهیم داد امور بازنشستگان به مشکل و بن‌بست برسد و هیچ بن‌بستی وجود ندارد. او تاکید کرد: در کنار جوایزی که به برندگان این المپیاد ورزشی اهدا می‌شود، یک سفر زیارتی مشهد مقدس هم به برگزیدگان مسابقات اختصاص می‌یابد./بازار