او اقدامات و سیاست‌‌‌های وزارت کار دولت مردمی سیزدهم از جمله افزایش ۵۷درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ را قابل تقدیر دانست و ارتقای فرهنگ کار را محور اصلی توسعه سرمایه اجتماعی کشور عنوان کرد و گفت: ارتقای فرهنگ کار موجب توسعه اقتصادی، افزایش بهره‌‌‌وری نیروی کار و کاهش آسیب‌‌‌های اجتماعی می‌شود.  محمد چکشیان، معاون فرهنگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این نشست متناسب‌‌‌سازی خدمات اجتماعی جامعه کار و تولید را براساس نیازسنجی از کارگران از راهبردهای اصلی این معاونت اعلام و تاکید کرد: جامعه کار و تولید در ارتقای سرمایه اجتماعی کشور نقش اساسی دارد.

وی با بیان اینکه برای‌‌‌ حرکت به سمت اهداف کلان کشور نیازمند سرمایه اجتماعی هستیم، افزود: نسبت سرمایه اجتماعی با اهداف و خروجی آن متقابل است و هرچقدر در این زمینه بیشتر سرمایه‌گذاری شود، بیشتر به سرمایه اجتماعی افزوده خواهد شد. چکشیان با تاکید بر نقش مهم سیاستگذاری در حوزه ارتقای سرمایه اجتماعی جامعه کار و تولید گفت: جامعه کار و تولید جمعیتی بیش از ۱۵میلیون نفر دارد که با احتساب خانواده شامل بیش از ۵۰‌درصد جمعیت کل کشور می‌شود که به دلیل گستردگی باید در اولویت‌‌‌بندی سیاستگذاری‌‌‌های کشور قرار گیرند. او علت دیگر اهمیت جامعه کار و تولید در سیاستگذاری‌‌‌های کلان کشور را کنشگری فعال این جامعه عنوان کرد و افزود: بهبود مولفه‌‌‌های اقتصادی در اجتماع وابسته به رشد فرهنگ کار در جامعه کار و تولید است.

چکشیان تصریح کرد: ارتقای فرهنگ کار موجب رشد اقتصادی و افزایش بهره‌‌‌روی خواهد شد. معاون‌‌‌ فرهنگی‌‌‌ و اجتماعی وزارت کار با اشاره به جنگ تمام‌‌‌عیار ادراکی دشمن گفت: اگر در جنگ ادراکی درست عمل نکنیم، ادراک درستی از واقعیت در جامعه محقق نخواهد شد و این حربه یکی از برنامه‌‌‌های اساسی دشمن برای تخریب حقیقت نظام اسلامی است.  محمدصادق کریمی‌‌‌کیا، معاون سرمایه اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، هم در این نشست با بیان اینکه سرمایه اجتماعی از پایه‌‌‌های سیاستگذاری‌‌‌های کلان یک کشور است، گفت: رضایتمندی، اشتراک منافع، مشارکت گروهی و توزیع خدمات اجتماعی، اعتماد عمومی و نهادی، مولفه‌‌‌های اصلی سرمایه اجتماعی هستند. او از تدوین راهبردهای افزایش سرمایه اجتماعی کشور در سه سطح فردی، گروهی و کلان خبر داد و بر لزوم توجه به تاثیرات فضای رسانه‌‌‌ای و مجازی بر سرمایه اجتماعی تاکید کرد.