او با بیان اینکه بهبود سطح درمان بازنشستگان دارای اهمیت است، افزود: این سازمان بیمه‌گر همکاری بسیار خوبی با کانون عالی بازنشستگان دارد و ۵۰درصد حق بیمه بازنشستگان را تامین‌اجتماعی تامین و پرداخت می‌کند. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور ادامه داد: به این ترتیب سازمان تامین‌اجتماعی با افزایش ایجادشده در سقف تعهدات قرارداد، به ازای هر فرد بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش، ماهانه مبلغ ۱۰۲هزار و ۵۰۰تومان از مبلغ حق بیمه تکمیلی را پرداخت خواهد کرد. او اظهار کرد: سازمان تامین‌اجتماعی در موضوع بیمه تکمیلی بازنشستگان، نقش مشورتی و حمایتی دارد و شرکت بیمه‌گر نیز باید خدمات، خسارت و تعهدات را در موعد مقرر انجام دهد تا اثربخشی و رضایتمندی بازنشستگان را در پی داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در ادامه بازدید از طرح توسعه درمانگاه شیروان گفت: این درمانگاه پاسخگوی نیاز شهرستان نیست و باید طرح توسعه آن کارشناسی و زیرساخت‌های لازم فراهم شود. او عنوان کرد: طرح توسعه بخش خدمات درمانی این درمانگاه با بررسی‌های اولیه و بازید‌های انجام‌شده طی یک ‌ماه آینده ارائه خواهد شد و این طرح اجرایی می‌شود. موسوی عنوان کرد: سفرهای استانی از آن جهت دارای اهمیت است که با حضور در شهرستان‌ها خدمات و شرایط بخش درمان تامین اجتماعی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و مشکلات این بخش با همکاری و هم‌افزایی مسوولان برطرف می‌شود.

موسوی در بازدید از مجتمع گاوداری ۱۰هزار راسی صنعتی شیروان نیز گفت: این مجتمع دارای مشکلاتی از جمله تامین آب است و مقرر شد با پیگیری مسوولان مربوطه منابع این واحد صنعتی تامین شود و طی چند ماه آینده فاز نخست به بهره‌برداری برسد. او عنوان کرد: تکمیل این طرح نیاز به جمع‌بندی لازم دارد. گاوداری ۱۰هزارراسی در مرحله نخست با ۲هزار راس به بهره‌برداری خواهد رسید و مراحل بعدی بعد از پیگیری اجرایی می‌شود. مجتمع گاوداری ۱۰هزارراسی صنعتی شیروان با ۴۳هزار مترمربع سازه اکنون ۵۳درصد پیشرفت دارد. تاکنون ۶۰میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده است.

فقط ۶ درصد منابع از سرمایه‌گذاری تامین می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی وضعیت حوزه سرمایه‌گذاری این سازمان بیمه‌گر را نامناسب دانست و گفت: تنها ۶درصد منابع تامین اجتماعی از این بخش تامین می‌شود و باید این سهم به ۱۸درصد برسد. میر‌هاشم موسوی شامگاه پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: سهم منابع این سازمان از بخش سرمایه‌گذاری باید دست‌کم ۱۸ درصد باشد اما امروز تنها یک‌سوم درآمد از این محل حاصل می‌شود. او افزود: سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری صیانت از اموال و همچنین ارزش افزوده تاکید شده است که در این راستا باید تلاش‌ها مضاعف شود تا این نقص برطرف شود. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بر احیای بخش سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: رفع چالش حوزه سرمایه‌گذاری کاری بسیار سخت است که نیاز به تلاش و همت فراسازمانی و حتی حاکمیتی است.

۷۳ درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه‌های اجتماعی

رئیس سازمان تامین اجتماعی در ادامه عنوان کرد: اینک ۷۳درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند که از مجموع این تعداد ۵۳درصد مربوط به تامین اجتماعی و مابقی مربوط به ۱۷ صندوق دیگر است. او افزود: علاوه بر دستاورد بزرگ در زیر پوشش درآوردن جمعیت کشور در خصوص بیمه‌های اجتماعی، افزایش امید به زندگی نیز از دیگر دستاوردهاست. هاشمی افزود: ۵۰درصد بازنشستگان سطح کشور مربوط به بازنشستگی پیش از موعد است؛ این در حالی است که در سال ۹۲ این عدد ۱۹درصد بود. رئیس سازمان تامین اجتماعی به انباشت بدهی‌ها نیز اشاره کرد و افزود: این سازمان ۸۸هزار میلیارد تومان بدهی از سال ۹۴ تا سال ۱۴۰۰ داشت که ۹۰هزار میلیارد تومان تسویه شد. او افزود: ما ابربدهکار بودیم که اینک به نقطه سر به سر رسیده‌ایم و با وجود تمامی سختی‌ها هر ماه ۳۵هزار میلیارد تومان در تامین اجتماعی انجام تعهد داریم. هاشمی اظهار کرد: با وجود تمامی مشکلات و چالش‌ها این سازمان اینک ۱۸۳ پروژه در حال ساخت دارد که بعضا نیمه‌کاره رها شده‌اند اما چاره‌ای نداریم که ساماندهی کنیم. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در سفر  به خراسان شمالی از درمانگاه تامین اجتماعی اسفراین بازدید و سپس با نماینده ولی فقیه استان دیدار کرد.

چهار میلیون نفر از اقشار خاص،تحت پوشش بیمه

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: اکنون بالغ بر چهار‌میلیون نفر از اقشار خاص از جمله قالیبافان، زنان سرپرست خانوار و رانندگان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و از خدمات مختلف این سازمان بهره‌مند می‌شوند. میرهاشم موسوی پنجشنبه‌شب در بازدید از شعبه و درمانگاه تامین اجتماعی اسفراین در خراسان شمالی اظهار کرد: این مشمولان خاص از حمایت‌ها و سهم منابع دولت بهره‌مند می‌شوند و این اقشار به اندازه سهم بودجه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.