موسوی با بیان اینکه ۵۰درصد سلامت مردم کشور به‌عهده سازمان تامین ‌اجتماعی است، افزود: البته وضعیت درمان سازمان رو به بهبود است و رویکرد تحولی و جهشی را در این حوزه دنبال می‌کنیم. او با اشاره به برخی نکات و مشکلات مطرح‌شده از سوی مدیران استانی، گفت: مساله درمان، مساله اول سازمان تامین ‌اجتماعی و بلکه از مسائل اولویت اول کل کشور است؛ یعنی چه در بخش درمان سازمان تامین ‌اجتماعی و چه در بخش دانشگاهی و وزارت بهداشت و چه در بخش خصوصی، مساله درمان در اولویت قرار دارد. موسوی افزود: در همین سال اول دولت سیزدهم، با اینکه کشور درگیر کرونا بود و روی دولت فشارهای جدی بود، تقویت بخش درمان در اولویت قرار گرفت. او گفت: همچنان هم در سال اول دولت حداقل به‌خاطر رویکرد تحولی که مطرح است، دو مطلب در اولویت قرار دارد. بحث «نسخه الکترونیکی» و همچنین آغاز «طرح دارویار» و ریالی کردن پرداخت‌ها نشان می‌دهد اولویت دولت، بحث درمان است. موسوی افزود: درابتدای قبول مسوولیت نیز دو اولویت اعلامی داشتیم که یکی بحث پرداخت حقوق مستمری‌بگیران و دومی همین مساله درمان بود و همچنان معتقدم همه خدمات ما یک طرف، اما پیشانی خدمات ما حوزه درمان است، چرا که سلامت پنجاه‌درصد جامعه به سازمان تامین ‌اجتماعی مربوط می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین ‌اجتماعی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت، به خاطر فقدان نگاه کلان و جامع موفق نبود، تاکید کرد: اگر ما یک نگاه منسجم، جامع و دقیق نداشته باشیم، در مرحله ادعا متوقف می‌شویم و در عمل به نتیجه نمی‌رسیم.

موسوی گفت: اگر چه ما توسعه خدمات درمان غیرمستقیم را در دستور کار داریم، اما در درمان مستقیم هم برنامه داریم. او افزود: تغییر در شاخص‌های هر کدام از این دو، باید تغییر در شاخص‌های دیگری را به ما نشان دهد، ما هم به درمان مستقیم قائلیم و هم به درمان غیرمستقیم و اگر توسعه درمان غیرمستقیم داریم، اثرش را باید در درمان مستقیم هم ببینیم. مدیرعامل سازمان تامین ‌اجتماعی با اشاره به اینکه خروجی سازمان هر چه باشد، موفقیت ما منوط به رضایت مردم است، تصریح کرد: باید حضور میدانی مدیران را جدی بگیریم تا مشکلات را از نزدیک درک و سپس این مشکلات را حل کنیم. او افزود: معاونت درمان سازمان در همین مدت کوتاه، عملکرد خوبی داشته و کارهای بزرگی انجام شده است.