صندوق کارآفرینی امید به عنوان یکی از متولیان امر اجرای نهضت احیا فعالیت دارد که طبق اعلام مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ۳۵۷ واحد اقتصادی در کشور از ابتدای امسال تاکنون در راستای اجرای نهضت احیای واحدهای اقتصادی نیمه‌تمام، راکد و نیمه‌راکد مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است. نعمت‌الله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، به تفاهم‌نامه با معاون اول رئیس‌جمهور در راستای نهضت احیا اشاره کرد و گفت: طبق انعقاد تفاهمنامه با معاون اول رئیس‌جمهور، مقرر شد صندوق کار‌آفرینی حمایت از ۱۰۰۰واحد اقتصادی اعم از واحدهای نیمه‌تمام، واحدهای راکد، واحدهای نیمه‌راکد را که با کمتر از ۵۰درصد ظرفیت تولید خود فعالیت می‌کنند در دستور کار قرار دهد.

او ادامه داد: در این راستا تاکنون ۳۵۷واحد اقتصادی نیمه‌تمام، راکد و نیمه‌راکد مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته‌اند و بیش از ۶۲۴میلیارد تومان تسهیلات به این واحدهای اقتصادی پرداخت شده است. رضایی با بیان اینکه از این طریق ۲هزار و ۷۰۰میلیارد تومان سرمایه راکد یا نیمه‌فعال در کشور به گردش درآمده و به چرخه تولید وارد شده است و نیز ۷هزار و ۹۶۰ اشتغال جدید ایجاد شده است. مدیر‌عامل صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: از کل تعداد واحدهای اقتصادی احیا‌شده در کشور، ۲۴واحد در خراسان رضوی مستقر است که برای آنها ۳۲میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده و بدین ترتیب برای ۲۱۹ نفر اشتغالزایی شده است. رضایی افزود: روند احیای واحدهای اقتصادی همچنان ادامه دارد و امید است تا پایان سال جاری هدف‌گذاری انجام‌شده در این زمینه محقق شود.

ایجاد ۱۷۵هزار شغل در سراسر کشور

مدیر‌عامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: در سال اول دولت مردمی از شهریور سال گذشته تا شهریور سال جاری، صندوق کارآفرینی امید ۶۴هزار طرح را با ایجاد ۱۷۵هزار شغل در سراسر کشور مورد حمایت قرار داده است که در این میان خراسان رضوی بیشترین سهم جمعیتی را داشته است. رضایی با بیان اینکه حوزه فعالیت صندوق کارآفرینی امید، مناطق روستایی و مناطق محروم است، افزود: این صندوق امسال در نظر دارد ۱۰هزار میلیارد تومان تسهیلات بدین منظور پرداخت کند. او ادامه داد: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون، ۳۳هزار طرح در حوزه مناطق روستایی و محروم از سراسر کشور مورد حمایت صندوق کار‌آفرینی قرار گرفته‌اند و با پرداخت بیش از پنج‌هزار و ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات، اشتغالزایی حدود ۱۰۰هزار نفر در مناطق روستایی فراهم شده است.