غلامحسین حسینی‌‌‌نیا با بیان اینکه مربیان با بهره‌‌‌گیری از آیین‌‌‌نامه مذکور، براساس ماهیت آموزشی خود می‌توانند اقدام به امر تولید، قبول سفارش و فروش محصولات تولیدی و عرضه خدمات کنند، گفت: البته آموزش‌‌‌های ارائه‌شده باید منطبق با استانداردهای شایستگی سازمان آموزش فنی‌‌‌و‌‌‌حرفه‌‌‌ای کشور باشد. او افزود: مربیان سازمان می‌توانند با اجرای این تبصره از مزایای مالی بیشتری نسبت به دستورالعمل پیشین، بهره‌‌‌مند شوند. رئیس سازمان آموزش فنی‌‌‌و‌‌‌حرفه‌‌‌ای کشور تصریح کرد: این دستورالعمل در راستای آموزش اثربخش و کارآمدتر با مشارکت مهارت‌‌‌آموز در فرآیند پروژه و محیط کار عملی و ترغیب بیشتر مهارت‌‌‌آموزان در فرآیند یادگیری به واسطه مشخص بودن هدف و نتیجه در آموزش پروژه‌محور و ارائه چشم‌‌‌انداز روشنی از آینده به مهارت‌آموز، تدوین، تصویب و ابلاغ شده است. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در این دستورالعمل، درآمدهای فروش محصولات، تولیدات، ضایعات و دورریزی‌‌‌های مواد اولیه و مصرفی ناشی از آن یا ارائه خدمات در زمینه‌‌‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر، ناشی از اجرای آموزش یا آزمون‌‌‌های پروژه‌‌‌محور و در چارچوب برنامه‌‌‌های آموزشی (عرضه‌‌‌محور یا مبتنی بر قرارداد) با مشارکت عوامل موثر در آموزش (مهارت‌‌‌آموزان، مربیان و سایر پرسنل مرتبط در واحدهای آموزشی بدون محدودیت مکان یا گروه‌‌‌های هدف) کسب می‌شود. به گفته حسینی‌نیا، براساس این دستورالعمل مراکز آموزشی که اقدام به تولید یا قبول سفارش، فروش محصولات تولیدی و عرضه خدمات می‌کنند، مکلف هستند به گونه‌‌‌ای برنامه‌‌‌ریزی کنند که انجام این امر با برنامه‌‌‌های آموزشی آنها منطبق و هماهنگ بوده و باعث مغفول ماندن بخش‌‌‌هایی از استاندارد آموزشی یا افزایش مدت دوره آموزشی نشود.

 حسینی‌نیا، با اشاره به حضور دو کارگروه هماهنگی در اداره کل و مراکز ثابت دولتی، خاطرنشان کرد: تدوین، تصویب و ابلاغ دستورالعمل اجرایی، ایجاد شرایط لازم برای اجرای بهینه دستورالعمل ابلاغی با هم‌‌‌افزایی بین اعضای کارگروه ستادی، بررسی نظرات و پیشنهادهای واصله از کارگروه‌‌‌های ادارات کل و تمهید اقدامات موثر در بهبود اجرای دستورالعمل و رفع چالش‌‌‌ها و کاستی‌‌‌ها، انجام صحیح و دقیق مفاد دستورالعمل، برآورد قیمت تمام‌شده و بازه زمانی محصولات، خدمات و سایر هزینه‌‌‌های جانبی از شرح وظایف کارگروه هماهنگی است. او معرفی خدمات قابل ارائه توسط مرکز آموزشی، تنظیم گزارش فعالیت‌‌‌های صورت‌گرفته و اعلام به کارگروه استانی در بازه زمانی ۴ماهه، به هزینه گرفتن اعتبارات برگشتی از خزانه براساس مفاد این دستورالعمل، برگزاری نمایشگاه از محصولات تولیدی و... را از دیگر وظایف این کارگروه عنوان کرد.  معاون وزیر کار اظهار کرد: مراکز آموزشی موظفند با رعایت اهداف موردنظر که توجه به کیفیت آموزشی است نه صرفا کسب درآمد، در انجام سفارش یا تولید و خدمات حداکثر مشارکت مهارت‌‌‌آموزان را مورد توجه قرار دهند و میزان مشارکت مهارت‌‌‌آموزان با توجه به نوع کار، توسط مربی مربوطه تعیین و ثبت خواهد شد.