سلیمان پاک سرشت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف مربیان حق التدریس باقیمانده فنی و حرفه‌ای، اظهار کرد: این تصمیم سنجیده ای نبوده که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که باید یک سازمان چابک و منعطف باشد با این حجم نیرو سنگین شود اما در هر حال چون تعیین تکلیف مربیان حق التدریس فنی و حرفه‌ای مصوبه مجلس بوده آن را اجابت کردیم و در چند نوبت تلاش کردیم تا این مشکل برطرف شود.

وی ادامه داد: در جلساتی که در شورای معاونان وزارتخانه برگزار شد از سایر دستگاه‌ها نظیر بهزیستی، اداره روابط کار و دانشگاه فنی و حرفه ای کمک گرفتیم. تعدادی از نیروهایمان پست سازمانی می‌خواستند که موجود نبود تا آنها را جذب کنیم لذا براساس آخرین آماری که دارم تنها ۲۸۴ نفر از مربیان فنی و حرفه‌ای باقی مانده‌اند که قرار شده ۱۱۰ نفر آنها جذب دانشگاه فنی و حرفه‌ای شوند و این دانشگاه افراد لیسانس به بالا را جذب کند. مابقی افراد را هم سازمان تلاش می کند تا جذب شوند و پرونده جذب مربیان فنی و حرفه‌ای خاتمه یابد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ارتباط میان سازمان فنی و حرفه‌ای و کاریابی‌ها برای تربیت و ورود نیروهای ماهر به بازار کار، نیز گفت: در بحث کاریابی‌ها بانک اطلاعاتی خوبی از افرادی که صلاحیت آنها در سازمان تایید شده در اختیار داریم و طی این مدت هم گفتگوهایی با دستگاه‌ها و موسساتی که می‌توانند این ارتباطات را برقرار کنند داشتیم.

وی ادامه داد: در مورد کاریابی‌ها هم این توافق و تفاهم صورت گرفته تا اطلاعاتمان را مبادله کنیم و هدفمان این است که از آمار و صرف ارائه اطلاعات فاصله بگیریم و در مورد نیازهای اشتغال افراد جویای کار و بنگاه‌ها با جزییات و کیفیت بهتر و دقیق‌تری اقدام کنیم.

پاک سرشت از آموزش ۴۰۰ هزار نفر برای کاریابی‌ها خبر داد و گفت: برای سال‌ آینده تعهد کردیم که ۴۰۰ هزار نفر را برای کاریابی‌ها آموزش بدهیم و اطلاعاتشان در سایت کاریابی‌ها قرار بگیرد و تلاش می کنیم که ارتباط محتوایی و دقیق‌تری در این باره داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای اولین بار بخشی از ظرفیت آموزشی خود را در سطح ملی و بین المللی به نیاز کاریابی‌ها اختصاص داده است و عددی که با کاریابی‌ها به توافق رسیده‌ایم ۴۰۰ هزار نفر است و ما این عدد را با توجه به فرصتهای شغلی که سالانه به تمام کاریابی‌ها اعلام می‌شود در نظر گرفتیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.