هرساله در ایالات متحده، یک روز از ماه آوریل به «روز ملی آموزش پس‌‌‌انداز به کودکان» اختصاص دارد. در این روز، داوطلبانی از سراسر کشور، برای آموزش پس‌‌‌انداز به کودکان متحد می‌‌‌شوند. هدف این روز، آموزش امور مالی به کودکان با روش‌های جدید و سرگرم‌‌‌کننده است. همچنین، این روز این نکته را به والدین یادآوری می‌کند که هرگز برای آموزش پس‌‌‌انداز به کودکان زود نیست. از سال ۱۹۹۷، انجمن بانکداران آمریکا متولی برگزاری رویدادهای این روز است. این روز فرصتی را در اختیار بانکداران می‌‌‌گذارد تا به آموزش سواد مالی در سطح جامعه کمک کنند. در طول این روز، کارکنان بانک‌ها و برنامه‌‌‌ریزان مالی با کمک منابع و فعالیت‌‌‌های آموزشی از‌پیش‌طراحی‌شده، به مهدهای کودک تا دبیرستان‌‌‌های مناطق اطراف خود رفته و به دانش‌‌‌آموزان دربارۀ پول آموزش می‌دهند. موضوعات آموزشی شامل شناخت پول، چگونگی پس‌‌‌انداز، بهترین مکان نگهداری پول، حساب‌‌‌های پس‌‌‌انداز کوتاه‌‌‌مدت، چگونگی رشد پس‌‌‌انداز و مشاغل بانکی هستند. والدین نیز می‌توانند از طریق بانک‌های محلی به این منابع و فعالیت‌‌‌های آموزشی دسترسی پیدا کرده و برای کمک به فرزندان خود استفاده نمایند. اگرچه این رویداد در یک روز نام‌گذاری شده است، اما کارشناسان این حوزه، فعالیت‌‌‌های مرتبط با آموزش پس‌‌‌انداز و امور مالی را در کل این ماه انجام می‌دهند. برخی از فعالیت‌‌‌های پیشنهادشده به شرح ذیل هستند:

۱.انجام بازی با موضوع پول: برای خانواده‌‌‌ها و معلمانی که به دنبال فعالیت‌‌‌هایی برای آموزش پول به کودکان هستند، بازی مونوپلی پیشنهاد شده است. با انجام این بازی علاوه بر پس‌‌‌انداز، ارزش پول نیز به طور سرگرم‌کننده و جذاب آموزش داده می‌شود. برای افرادی که بازی‌های آنلاین را ترجیح می‌دهند نیز نصب اپلیکیشن بازی‌های سرگرم‌کننده و آموزشی در موبایل نیز آموزنده است.

۲. تنظیم اهداف پس‌‌‌انداز: تشویق کودکان به تنظیم اهداف پس‌‌‌انداز نیز از دیگر فعالیت‌‌‌های موثر است. این کار به کودکان کمک می‌کند فهرستی از اهداف موردنظر خود را برای سال آتی تنظیم کنند. تهیۀ قلک برای کودکان، تعریف داستان‌‌‌هایی دربارۀ تجارب شخصی مرتبط با پول و کمک به آنها برای تصور آنچه با پس‌‌‌انداز خود می‌توانند انجام دهند، از دیگر فعالیت‌‌‌های موثر این روز است.

۳. افتتاح حساب پس‌‌‌انداز برای نوجوانان: والدین می‌توانند همراه با فرزندان خود به بانک رفته و برای آنها حساب افتتاح کنند. آموزش نحوۀ مدیریت حساب، به کودکان کمک می‌کند تا برای آینده آماده شوند.

۴.تدوین برنامه‌‌‌ای خاص برای این روز: در مناطقی که فعالیت‌‌‌هایی برای این روز تعریف نشده، افراد می‌توانند با یکی از بانک‌های محلی که تمایل به همکاری و حمایت دارد تماس گرفته و فعالیتی برای آموزش کودکان آن منطقه توسعه دهند.

نور، دوربین، پس‌‌‌انداز!

از دیگر پروژه‌‌‌های انجمن بانکداران آمریکا برای ارتقای سواد مالی دانش‌‌‌آموزان، مسابقۀ «نور، دوربین، پس‌‌‌انداز» است که هرساله و از طریق بانک‌های محلی برگزار می‌شود. این مسابقه برای نوجوانان ۱۳ الی ۱۸ ساله بوده و به آنها فرصت می‌دهد با ساختن فیلمی کوتاه، مهارت‌‌‌های مالی و دیجیتالی خود را نشان دهند. با این روش، آنها می‌توانند عادت‌‌‌های مالی صحیح را به خود و همسالان‌‌‌شان آموزش دهند. فیلم‌‌‌ها می‌توانند حول موضوعاتی مانند پس‌‌‌انداز خودکار، بودجه‌‌‌بندی، بدهی، سپرده‌‌‌گذاری مستقیم، صندوق اضطراری، پیشگیری از کلاهبرداری‌‌‌های مالی، پرداخت شهریۀ دانشگاه، آموزش امتیاز اعتبار و بازنشستگی ساخته شوند. هر بانک در هر ایالت می‌تواند فیلم برتر خود را انتخاب و در مسابقه ثبت‌‌‌نام کند. فیلم‌‌‌های برتر در سطح ملی توسط انجمن بانکداران آمریکا انتخاب شده و جوایز نقدی به نفرات اول تا سوم اهدا می‌شود. تفرات برتر مسابقه در روز ملی آموزش پس‌‌‌انداز معرفی خواهند شد.