سعید توتونچی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشوردر آئین تکریم و معارفه مدیرکل امورمالیاتی کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه رسالت سازمان امور مالیاتی وصول منابع مالی موردنیاز بودجه با استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد ملی است، افزود: برای این کار باید یک سری اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در درون سازمان برنامه‌ریزی و اجرا شود و بستر‌هایی نیز در سطح اقتصاد ملی فراهم شود که خوشبختانه از گذشته در درون سازمان امور مالیاتی بستر‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای انجام ماموریت‌های تعیین شده با محوریت خدمات الکترونیک فراهم شده است.

توتونچی در ادامه عنوان کرد: طبق پیش‌بینی که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ انجام شده، حدود ۴۵۰‌هزار میلیارد تومان وصول مالیات پیش‌بینی شده است. چنانچه مجلس، کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس همین عدد را مبنا قرار دهند، طبیعتا تکلیف سازمان امور مالیاتی در بخش وصول درآمد‌های مالیاتی، وظیفه‌ای حساس و حیاتی خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: نکته مهمی که برای سال ۱۴۰۱ در سازمان امور مالیاتی کشور برنامه‌ریزی شده، این است که با اولویت شناسایی مؤدیان جدید و کشف فرارهای مالیاتی‌‌‌ و با کمترین فشار به فعالان اقتصادی به‌ویژه در بخش تولید ‌‌‌و مولد اقتصاد تحولاتی صورت گیرد.

توتونچی با بیان اینکه همکاران پرتلاش سازمان امور مالیاتی با تلاش و همت مضاعف برآنند تا در سال ۱۴۰۱ هر آنچه که در قانون بودجه برنامه‌ریزی شده را تحقق ببخشند، تصریح کرد: خوشبختانه در سازمان امور مالیاتی کشور برنامه‌ریزی شده که قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اجرا شود که این کار با جدیت در حال پیگیری است و مراحل اتصال کامل پوزهای فعالان اقتصادی به پرونده‌های مالیاتی در حال انجام است.

دراین مراسم میلاد فرخان به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد معرفی و از خدمات محمدعلی غفاری مدیرکل سابق، با اهدای لوح سپاس رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تقدیر شد.