با رشد 8‌ درصد در ۶ سال  به وضعیت سال ۹۰ بر‏‏‌می‌گردیم

سید مسعود میرکاظمی با انتقاد از طرفداران تفکر لیبرالیستی، گفت: شالوده این تفکر وابستگی است؛ همان روحیه‌ای بود که در زمان بنی‌صدر به طور موقت حاکم، ولی به سرعت حذف شد. ببنید چطور ظرفیت‌های بزرگ خدادادی کشور را معطل نگاه و وعده غرب کردند؟ آیا نتیجه گرفتند؟ آیا شاخص‌‌‌های کلان اقتصادی در ۸سال گذشته بهبود پیدا کرد؟‌‌‌ وی افزود: این همان روحیه‌ای است که در چند سال گذشته هزینه‌‌‌های سنگینی بر کشور تحمیل کرد و امروز ما وارث این ناکارآمدی شده‌‌‌ایم، همان روحیه‌‌‌ای که می‌گفت ایران توان ساخت ندارد و همان روحیه‌ای که می‌‌‌گفت با یک بمب آمریکا کشور ساقط می‌شود.

میرکاظمی خاطرنشان کرد: ۸ سال فعال اقتصادی با این خطای محاسباتی، دست روی دست گذاشت و با این تفکر وابسته به غرب، سرمایه‌‌‌های اجتماعی و فرهنگی تحت‌الشعاع قرار گرفت و هزاران‌هزار میلیارد بدهی برجای ماند. رئیس سازمان برنامه‌و‌بودجه اضافه کرد: امروز ماهانه ده، یازده‌ هزار میلیارد تومان بازپرداخت اوراق فروخته‌‌‌ شده در دولت قبل پرداخت می‌شود و همچنین بدهی‌‌‌هایی به صندوق توسعه ملی که بالغ بر ۵۰‌میلیارد دلار بدهی است برجای گذاشته است. میرکاظمی با بیان اینکه در ۸سال گذشته بیکاری افزایش پیدا کرده است تصریح کرد: در ۸ سال گذشته فاصله طبقاتی افزایش پیدا کرد. فقیر، فقیرتر شد و دارا، داراتر  که این تفکر نباید ادامه پیدا کند.  

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه تفکر بسیجی باید حاکم شود، افزود: تفکر بسیجی معتقد است ما می‌توانیم. ایران کشوری ثروتمند است و نیروی جوان تحصیل‌کرده فراوان دارد و این مزیت بزرگی است و ذخایر طبیعی فراوان و در منطقه سوق‌الجیشی قرار دارد و در بسیاری از اقلام کشاورزی ایران رتبه اول تا دهم جهان را دارد. میرکاظمی اضافه کرد: ۶ سال در کشور نرخ رشد اقتصادی ۸‌درصدی باشد شرایط کشور به سال ۱۳۹۰ می‌‌‌رسد.

این تفکر لیبرالیستی خانمان‌سوز است که رنگ و لعاب روشنفکری دارد اما در باطن پوسیده است، منافع ملی را به خطر می‌‌‌اندازد. تنها راه نجات کشور توسعه فرهنگ ایثار و بسیج است. توسعه فرهنگ خودباوری و اتکا به ظرفیت‌‌‌های کشور است.  معاون رئیس‌جمهور با اشاره به تهیه واکسن در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: می‌گفتتند باید FATF امضاء شود و برجام به نتیجه برسد تا واکسن تهیه شود، وقتی دولت سیزدهم روی کار آمد آمار بسیار بالایی از هموطن‌هایمان جان خود را از دست می‌دادند ولی نه FATF امضاء شد، نه برجام به نتیجه رسید بلکه با تصمیم‌گیری درست راه‌حل پیدا شد و واکسن تهیه شد، این نگاه و جهت‌گیری غلط به مردم و کشور آسیب می‌زند. میرکاظمی تصریح کرد: باید روحیه بسیجی در ارکان کشور جاری شود همان‌طور که در جنگ و زلزله و سیل چنین تفکری مسائل و مشکلات را حل می‌کند.  

میرکاظمی تصریح کرد: در سازمان برنامه و بودجه منش و تفکر بسیجی در حوزه‌‌‌های کارشناسی و علمی حضور پیدا کند و تحلیل‌‌‌های واقعی از مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فرهنگی کشور ارائه داده شود و یک حرکت جدی در کشور شروع شود. در سال آینده برنامه دولت سیزدهم کاملا متفاوت از آن چیزی که در سال‌های گذشته ایجاد شده خواهد بود و حرکت بر مدار و ریل قبل، جز زیان و خسارت بر مردم چیزی به بار ندارد و تفکرات گذاشته کنار گذاشته شود و با تفکرات خلاقانه و متفکرانه با معنویت نتایج مطلوب حاصل می‌شود.