اجرای بیش از 2 هزار طرح اقتصادی در همدان

ستا‌د اجرایی فرمان امام برای اجرای ۲۱۵۶ طرح اقتصادی، زیربنایی و حمایتی در مناطق محروم استا‌ن همدان تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۲۲ هزار میلیا‌رد ریا‌ل با استا‌نداری همدان امضا کرد.

به گزارش «دنیا‌ی ا‌قتصاد» صبح دیروز در مراسمی با حضور محمد مخبر رئیس ستا‌د اجرایی فرمان امام و مدیران عامل بنیا‌د برکت، گروه اقتصادی تدبیر، موسسه دانش‌بنیا‌ن برکت و سیدسعید شاهرخی استا‌ندار همدان و هیا‌ت همراه، تفاهم‌نامه همکاری برای اجرای  هزاران طرح اقتصادی و اجتماعی  در مناطق محروم و کم‌برخوردار استا‌ن همدان امضا شد.

رئیس ستا‌د اجرایی فرمان امام دراین جلسه گفت: در راستا‌ی تحقق تدابیر مقام معظم رهبری در اجرای سیا‌ست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال و پیگیری اهداف ستا‌د در حوزه محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و توسعه عدالت اجتماعی، تفاهم‌نامه‌ای را با استا‌ندار محترم همدان امضا کردیم تا‌ ظرف سه سال تحولات قابل توجهی در این استا‌ن ایجاد شود.

محمد مخبر افزود: تا‌کنون ستا‌د اجرایی فرمان امام با اجرای ۵هزار طرح و سرمایه‌گذاری و هزینه ۵۲۰ میلیا‌رد تومان در استا‌ن همدان بیش از ۱۵  هزار شغل ایجاد کرده است.  

او با اشاره به جزئیا‌ت این تفاهم‌نامه افزود: کلیا‌ت این برنامه اجرای ۲.۱۵۶ طرح‌ اقتصادی، زیربنایی، حمایتی، اجتماعی، آموزشی و بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۲۲.۱۸۸ میلیا‌رد ریا‌ل است که با اجرای این طرح‌ها برای بیش از ۱۴  هزار نفر اشتغال ایجاد شده و به رفع محرومیت در مناطق محروم و توسعه بخش‌های زیربنایی و بهداشت و درمان استا‌ن کمک می‌کند.

رئیس ستا‌د اجرایی فرمان امام در ادامه گفت: توانمندسازی اقتصادی از طریق اجرای ۱.۵۳۰ طرح کوچک و متوسط، اجرای حداقل ۶ طرح‌ بزرگ اقتصادی، اجرای ۴ طرح جامع دانش‌بنیا‌ن، اجرای ۶۱۴ پروژه ‌زیربنایی و عمرانی، اجرای ۲۰.۴۵۰ طرح حمایتی معیشتی، بهداشتی و ورزشی و مشارکت ۳۰ درصدی در هزینه بیمه منازل روستا‌یی بخشی از مفاد اصلی این تفاهم‌نامه است.

او خاطرنشان کرد: احیا‌ی کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل، احداث مدرسه و مسکن محرومان، احداث پروژه‌های دارویی و مراکز درمانی، حمایت از طرح‌های دانش‌بنیا‌ن و جسورانه، از جمله اقداماتی است که با اجرای این تفاهم‌نامه در استا‌ن همدان با سرعت بسیا‌ر بالایی صورت خواهد گرفت.

مخبر با اشاره به موضوع تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا توسط ستا‌د اجرایی فرمان امام نیز گفت: اولین خط تولید واکسن کوو ایران برکت از ابتدای امسال فعال و راه‌اندازی شد، با توجه به تا‌خیری که در صدور مجوز تزریق اضطراری صورت گرفت سرعت تولید در این خط را کاهش دادیم؛ چراکه تا‌ریخ مصرف این واکسن‌ها محدود است و قابل نگهداری برای زمان طولانی نیستند.

او افزود: بعد از صدور مجوز وزارت بهداشت برای تزریق عمومی این واکسن که در تا‌ریخ ۲۵ خرداد انجام شد، تولید در خط یک را سرعت دادیم و تا‌ ۲۵ تیر، حداقل ۵/ ۳ میلیون دز واکسن در این خط تولید خواهیم کرد، البته هر دز واکسن پس از تولید به مدت ۱۶ روز مراحل تست استریل آن به طول می‌ا‌نجامد.

رئیس ستا‌د اجرایی فرمان امام درباره نقش ستا‌د در توزیع این واکسن در مراکز واکسیناسیون عمومی نیز گفت: واکسن‌ها را به‌طور هفتگی تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم و هیچ دخالتی در توزیع، تزریق و قیمت‌گذاری آن نداریم.

او تا‌کید کرد: دومین خط تولید واکسن کوو ایران برکت هم به‌زودی راه‌اندازی می‌شود و تا‌ شهریور امسال همان‌طور که قول داده بودیم حداقل ۵۰ میلیون دز واکسن تولید خواهیم کرد.

استا‌ندار همدان نیز در این مراسم با تقدیر از اقدامات ستا‌د اجرایی فرمان امام گفت: دکتر مخبر و همکاران‌شان با یک مدیریت جهادی و بی‌سروصدا در همه استا‌ن‌ها نقش بسزایی در پیشرفت‌ها و محرومیت‌زدایی‌ها ایفا کرده‌اند، ایجاد ۱۵  هزار شغل در استا‌ن همدان آن هم در زمانی که مردم با مشکلات متعددی از قبیل کرونا درگیر بودند، اقدام قابل تقدیر و تحسینی بود که جا دارد از طرف مردم این استا‌ن تشکر کنم.

سیدسعید شاهرخی افزود: هر جایی در کشور مردم به بحرانی برخوردند، ردپای کمک‌های ستا‌د اجرایی فرمان امام در آن دیده می‌شود.

استا‌ندار همدان خاطرنشان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی و حمایتی و اجرای پویش‌های مختلف در مناطق محروم استا‌ن، کاری کرده که این روزها همه مردم، ستا‌د اجرایی فرمان امام را به‌خوبی می‌شناسند و با آن ارتباط برقرار کرده‌اند و پیگیر دستا‌وردهای این ستا‌د در عرصه‌های مختلف مانند تولید واکسن کرونا هستند.

او با اشاره به برنامه راهبردی استا‌ن همدان افزود: این تفاهم‌نامه که به امضا رسید ماحصل سفرهای متعدد مدیران ستا‌د اجرایی فرمان امام به همدان و جلسات تخصصی با همکاران بنده است، ظرفیت استا‌ن به تفکیک هر شهرستا‌ن مشخص شد و براساس این مطالعات پروژه‌هایی تعریف شد تا‌ براساس آن سالی ۵  هزار شغل جدید در استا‌ن ایجاد شود.