بیشترین مرگ کرونایی در۴ استان

همچنین دیروز سیما‌سادات ‌لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، با بیان اینکه شاهد کاهش هفت درصدی در موارد فوتی کرونا در هفته دوم خرداد ماه بودیم، گفت: البته متاسفانه در برخی شهرستان‌های قرمز با انتشار ویروس کرونای جهش یافته هندی و آفریقای‌جنوبی مواجه هستیم که مطمئنا در صورت عدم‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد تکرار تجربه روزهای سخت گذشته خواهیم بود. به گزارش «ایسنا» او افزود: بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری کرونا در کشور در هفته گذشته به ترتیب در استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام، خوزستان و هرمزگان و همچنین بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در استان‌های البرز، قزوین، چهار‌محال و بختیاری و آذربایجان شرقی گزارش شده است.

پاسخ وزارت بهداشت به ادعاهای اخیر درباره واکسن

در خبری دیگر به گزارش «ایرنا» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: براساس شواهد علمی موجود، اصولا واکسن‌های کرونا هیچ خاصیت مغناطیسی در بدن ایجاد نمی‌کنند و باقی‌ماندن اجسام روی بدن در مواردی که ادعا می‌شود به‌دلیل ایجاد خاصیت مغناطیسی توسط واکسن نیست. کمیته ساماندهی تحقیقات کووید-۱۹ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه با انتشار گزاره برگی تا‌کید کرد: مهم‌ترین مداخله و اساسی‌ترین راه برون‌رفت از بحران پاندمی کووید-۱۹، واکسیناسیون عمومی است. عدم تزریق واکسن با توجه به شایعاتی که علیه واکسن کووید-۱۹ وجود دارد، نتیجه‌ای جز به مخاطره انداختن سلامت مردم و جامعه نخواهد داشت.

آخرین آمار واکسیناسیون

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تا‌کنون چهار میلیون و ۲۳۰ هزار و ۴۸۴ نفر د‌ز اول واکسن کرونا و ۶۵۸ هزار و ۲۸۵ نفر نیز د‌ز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند.  مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به چهار میلیون و ۸۸۸ هزار و ۷۶۹ د‌ز رسید. همچنین قرار است کمیسیون بهداشت مجلس تا‌خیر در تزریق د‌ز دوم واکسن کرونا را بررسی کند. همایون سامه‌یح عضو کمیسیون بهداشت در گفت‌و‌گو با «ایسنا» با قبول نگرانی مردم برای تا‌خیر در تزریق د‌ز دوم واکسن کرونا گفت: اگر مدت زمان مربوطه برای تزریق د‌ز دوم واکسن گذشته باشد باز‌هم تا‌ثیر د‌ز اول از بین نمی‌رود و اثرات خود را تا‌ زمان تزریق د‌ز دوم خواهد داشت.