به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابراهیم صادقی‌فر در این کارگاه اظهار کرد: حضور زنان در عرصه کار نکته جدیدی نیست و زنان ما از گذشته‌های دور پای دار قالی، روی زمین کشاورزی، در تولید صنایع دستی، دامداری و تولید محصولات لبنی سهم داشته‌اند و در واقع هیچ‌گاه زن ایرانی از صحنه تولید و مشارکت اجتماعی بیرون نبوده است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی به‌ویژه در حوزه زنان یکی از موضوعات مهم است، تصریح کرد: ارتقای استانداردها و بهبود کیفیت زندگی، مستلزم مبارزه همه‌جانبه با انواع فقر از قبیل فقر مهارتی، فقر آموزشی و فقر درآمدی است و باور داریم با توانمندسازی زنان، رفاه مطلوب محقق خواهد شد.

صادقی‌فر با اشاره به آمارهای بین‌المللی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۶۰ تا ۷۰ درصد فقرا در دنیا را زنان تشکیل می‌دهند که بسیار جای نگرانی دارد، چراکه زنان نسبت به مردان از آسیب‌پذیری بالاتر و تاب‌آوری پایین‌تر برخوردارند.

وی همچنین با اشاره به آمار توصیف‌کننده وضعیت سلامت روان در جامعه کارگری و اختلالاتی که کانون خانواده‌ها را متاثر ساخته، تاکید کرد: برای بهبود ارتقای سلامت روان در جامعه کارگری و به‌خصوص در بین زنان شاغل، نیازمند برنامه‌های مداخلاتی فوری هستیم. معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره اظهار کرد: در قالب همکاری‌های مشترک و با توجه به اقدام این وزارتخانه در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی در بنگاه‌ها و ایجاد خانه‌های بهداشتی کارگری، آموزش و توانمندسازی مسوولان این خانه‌های بهداشت را برای ارائه مشاوره‌های لازم به کارگران واحدهای تولیدی در دستور کار قرار دادیم. وی تاکید کرد: ضرورت دارد مدیران اجرایی کل استان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در سطح کشور در این زمینه اقدامات جدی به‌ویژه در حوزه زنان انجام دهند و به سوی افزایش توانمندسازی زنان حرکت کنند، چرا که متاسفانه در حوزه زنان بی‌عدالتی‌هایی شامل آموزش، دستمزد، مهارت و... وجود دارد.

صادقی‌فر با استمداد از مدیران اجرایی کل استان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در سطح کشور برای هم‌افزایی و توانمندسازی زنان افزود: با توجه به حضور پررنگ‌تر زنان در بازار کار، بهبود سبک زندگی و ارتقای مهارت‌های زندگی نظیر‌ مهارت‌های فرزندپروری و همسرداری برای استحکام نهاد خانواده ضرورت دارد که در همین راستا معاونت فرهنگی اجتماعی، همکاری‌های لازم را با مراجع تخصصی به منظور تولید محتواهای لازم و ارائه آن به‌ویژه در قالب کلیپ‌های کوتاه و انیمیشن‌های آموزشی و توزیع آن در سطح خانواده‌ها و بنگاه‌های اقتصادی مورد نظر قرار داده است.