به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان تامین‌اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه هفتگی پروژه نسخه الکترونیک که با حضور مدیران حوزه‌های درمان و فناوری اطلاعات و ارتباط ویدئوکنفرانسی با مدیران درمان تامین‌اجتماعی استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: هماهنگی لازم با وزارت بهداشت و سایر سازمان‌های بیمه‌گر صورت گرفته و درحال آماده‌سازی و ایجاد شرایط مناسب برای اجرای مرحله نهایی طرح نسخه الکترونیک هستیم. او افزود: اتصال سامانه نسخه الکترونیک تامین‌اجتماعی با سامانه‌های مورد استفاده وزارت بهداشت به خوبی درحال انجام است و نرم‌افزار‌ واسط (API) سازمان تامین‌اجتماعی در سامانه‌های مختلف پیاده‌سازی می‌شود.

سالاری استفاده از سامانه نسخه الکترونیک تامین‌اجتماعی در استان‌های پایلوت طرح پزشک خانواده را گامی برای تقویت و پیشبرد این طرح برشمرد و گفت: در این استان‌ها پزشکان استقبال خوبی از سامانه نسخه الکترونیک دارند و شاهد رضایتمندی پزشکان و تسهیل خدمت رسانی به بیماران با استفاده از سامانه نسخه الکترونیک هستیم.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی اتصال بیمه‌های تکمیلی به سامانه نسخه الکترونیک را از دیگر مسائل مهم عنوان کرد و گفت: بیمه‌های تکمیلی قراردادها و تعرفه‌های متنوعی دارند و اتصال آنها به سامانه نسخه الکترونیک تامین‌اجتماعی با وجود پیچیدگی‌هایی که دارد به خوبی درحال اجرا است.

سالاری افزود: استفاده از بارکد و امکان نسخه نویسی و نسخه پیچی آفلاین از دیگر مزایایی است که در سامانه نسخه الکترونیک ایجاد شده و این اقدامات موجب افزایش سرعت و دقت در فرآیند نسخه پیچی می‌شود. در این جلسه تعدادی از مدیران حوزه‌های درمان و فناوری اطلاعات و همچنین مدیران درمان تامین‌اجتماعی استان‌ها به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.