دکتر علیرضا رئیسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تعریف ۱۲ گام اجرایی برای برنامه پزشک خانواده، اظهار کرد: تا امروز ۶ گام این طرح اجرایی شده است.

 

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی پنج استان اقدامات خود را برای اجرای این برنامه به مراحل انتهایی رسانده‌اند، ادامه داد: منظور از مراحل انتهایی اتصال سطح یک خدمات به سطح دو و سطح دو به سه است که در شرایط فعلی و در این پروسه سطح یک تقریباً به اتمام رسیده و سطح یک به دو در استان‌های منتخب بین ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

 

وی، فاز بعدی پیشرفت را اتصال سایر بخش‌های پاراکلینیک و داروخانه‌ها و همچنین بخش خصوصی سطح یک به سامانه وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: در صورت تحقق این سطح، انتظار ما این است که تا پایان سال آینده در ۵ استان منتخب بتوانیم این اتصالات را انجام داده و ان‌شاالله بین سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ این برنامه در کشور به بهره‌برداری کامل برسد.

رئیسی با بیان اینکه تا سال آینده گام هفتم این برنامه محقق می‌شود، تصریح کرد: گام هفتم شامل اتصال سطح یک و دو و سطح یک بخش خصوصی به سامانه، اتصال بیمه‌ها و مباحثی همچون استحقاق سنجی درمان و خدمات است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه گام هفتم به عنوان مهم‌ترین گام تا سال ۹۸ اجرایی خواهد شد، افزود: اگر این گام برداشته شود، راه بسیار هموارتر خواهد شد و در صورت تأمین منابع، تا سال ۱۴۰۲ برنامه کامل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به طراحی اپلیکیشن "خود مراقبتی" وزارت بهداشت با قابلیت نصب بروی گوشی‌های هوشمند، گفت: با نصب این اپلیکیشن امکان اتصال افراد به پرونده الکترونیک سلامت و به دنبال آن امکان رصد سلامتی و سایر اطلاعات سلامتی خود را پیدا می‌کنند.

رئیسی در پایان با بیان اینکه اپلیکیشن "خود مراقبتی" نیمه اول سال ۹۸ راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر برای ۷۵ میلیون ایرانی پرونده الکترونیک سطح یک تشکیل شده و کل این ۷۵ میلیون نفر می‌توانند با نصب اپلیکیشن از خدمات آن بهره‌مند شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.