سالاری افزود: پرداخت حق بیمه و احتساب دوران خدمت سربازی به‌عنوان سابقه بیمه یکی از خدمات سازمان تامین‌اجتماعی است که از امروز به‌صورت کاملا غیرحضوری ارائه می‌شود و نیازی به مراجعه افراد برای دریافت این خدمت نخواهد بود. او ادامه داد: غیرحضوری شدن این خدمت به بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی از طریق تبادل اطلاعات با سازمان نظام وظیفه انجام شده است و شرط استفاده غیرحضوری از این خدمت داشتن کارت پایان خدمت هوشمند است.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا را دیگر سرویس غیرحضوری این سازمان در هفته جاری اعلام کرد و گفت: بیمه‌شدگانی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری منحصرا باید از طریق سامانه خدمات غیرحضوری ثبت درخواست کنند و نیازی به مراجعه آنان به شعب تامین‌اجتماعی نیست. او مشاهده جزئیات و گردش حساب بدهی کلیه کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون تامین‌اجتماعی و همچنین دریافت غیرحضوری اعتراض احتمالی کارفرمایان به بدهی اعلامی و تعیین زمان رسیدگی را دو خدمت غیرحضوری دیگر سازمان تامین‌اجتماعی برشمرد و گفت: با بهره‌برداری از این دو سرویس کارفرمایان می‌توانند از جزئیات مربوط به بدهی خود مطلع شوند و اگر اعتراضی به بدهی دارند به‌صورت غیرحضوری ثبت اعتراض کنند و زمان رسیدگی به اعتراض کارفرمایان نیز در همین سامانه به آنان اعلام می‌شود. مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی برلزوم تقویت سامانه پاسخگویی این سازمان تاکید کرد.

سالاری افزود: برای موفقیت طرح ۳۰۷۰ تیم رصد سامانه خدمات غیرحضوری با همکاری معاونت بیمه‌ای و معاونت فرهنگی اجتماعی و امور استان‌ها شکل می‌گیرد و از ظرفیت استان‌ها نیز استفاده می‌شود و مدیران استانی نیز تیم رصد تشکیل می‌دهند و سازوکار انتقال و پیگیری مسائل نیز تعیین می‌شود و اطلاعات دریافتی از استان‌ها از طریق ۱۴۲۰ با سازوکاری مشخص، به‌صورت روزانه تحلیل و پیگیری می‌شود. در این جلسه مدیران ستادی و استانی سازمان تامین‌اجتماعی نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در زمینه اجرای موفقیت‌آمیز طرح ۳۰۷۰ پرداختند.براساس طرح ۳۰۷۰ که از پنج هفته قبل در سازمان تامین‌اجتماعی آغاز شده و تا بهمن ادامه خواهد داشت هر هفته چند خدمت غیرحضوری جدید در این سازمان رونمایی و از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تامین‌اجتماعی به نشانی  eservices.tamin.ir در دسترس قرار می‌گیرد.