به گزارش رسانه مالیاتی ایران، امیدعلی پارسا، با ذکر این مطلب و در دفاع از عملکرد و رفتار کارکنان این دستگاه عنوان کرد: حمایت همه‌جانبه از قاطبه همکاران خدوم، شریف، درستکار و پاکدست، مسوولیت و وظیفه شخص بنده و وزیر محترم و معاونان محترم وزارت امور اقتصادی و دارایی است و مدیران استان‌ها نیز با این نگاه و با تدبیر و صبر و حوصله بیشتر و بهتر از گذشته امورات اجرایی را مدیریت و به نتیجه برسانند. یقینا خدای رحمان و رحیم کمک حال و راهنمای ماست و عمده مسائل مالیاتی کشور، در سطح ملی و سران قوا، قابل حل است.

او خاطرنشان کرد: لازم است با تمرکز و هوشیاری هر چه تمام‌تر، در مسیر تحقق اهداف و وظایف سنگین خود گام برداریم و با شجاعت، تدبیر و متانت به‌دنبال اعاده حیثیت و حل مسائل بنیادین نظام مالیاتی کشور «به‌عنوان سنگ زیرین آسیاب توسعه و عدالت کشور» با استفاده از ظرفیت‌های هر سه قوه باشیم.

معاون وزیر امور اقتصادی ودارایی عنوان کرد: بنده و تمامی همکاران عزیزم در دستگاه مالیاتی، اعم از مدیران و کارکنان خدوم و پرتلاش از یک‌طرف، در مقابل ملت و نظام مسوولیم و از طرف دیگر نحوه رفتار و عملکرد ما در نزد خداوند نیز باید قابل دفاع باشد. از این حیث، با وجود همه مسائل و مشکلات فراروی اقتصاد کشور و به‌ویژه تنگناهایی که نظام مالیاتی با آن روبه‌روست، باید عالمانه‌تر، مجاهدانه‌تر، مخلصانه‌تر و منصفانه‌تر از همیشه، برنامه‌های اولویت دار این سازمان از جمله «وصول با اصول» و «هوشمند‌سازی نظام مالیاتی» را عملیاتی می‌کنیم و ان‌شاءالله از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های همکاران در مسیر توسعه پایدار و همه‌جانبه، تحقق عدالت اجتماعی و ارتقای تمکین داوطلبانه مودیان و رضایت مندی ایشان بهره ببریم.

پارسا بیان کرد: در این مسیر پر فراز و نشیب، محافظه کاری و اندیشه حفظ پست و جایگاه و مسوولیت اداری هیچ جایگاهی ندارد و همه ما خود را وقف کشور کرده‌ایم.

او با اشاره به بخشی از سخنان مولا امیرالمومنین(ع) در مذمت دنیا و عدم دلبستگی به امور مادی و دنیوی، اظهار کرد: ما قاطبه کارگزاران و کارکنان نظام مالیاتی، همچون مولایمان برای امور مادی در شرایطی که ملت شریف ایران با مشکلات فزاینده‌ای روبه‌رو هستند، ارزشی قایل نیستیم و خدمت به مردم و رفع مشکلات و نیازهای آنها، واجب‌ترین وظیفه و تکلیف ماست.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین تاکید کرد: در این شرایط خطیر، همه مدیران و کارکنان این دستگاه، اهداف مهمی همچون مدرن‌سازی و هوشمند‌سازی نظام مالیاتی، مقابله با فرار مالیاتی، کاهش فساد اداری و همچنین ارتقای فرهنگ مالیاتی و حمایت محدود و مشروط و تضمین‌دار از تولید‌کنندگان واقعی(نه دزدان و فراریان مالیاتی یا همان غارتگران بیت‌المال در پوشش شرکت‌های صوری و فاکتورهای صوری و...) را بر خود فرض می‌دانیم و ان‌شاءالله با پیگیری هوشمندانه و جهادی، تهدیدات پیش‌رو را به فرصت تبدیل می‌کنیم.