قدردانی معاون وزیر اقتصاد از عملکرد ۷ ماهه بانک ملت

 به گزارش روابط عمومی بانک ملت، دکتر عباس معمارنژاد در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این بانک با اشاره به شناسایی بیش از هفت هزار میلیارد تومان سود خالص از سوی بانک ملت در هفت ماهه، این عملکرد را مورد ستایش قرار داد و از زحمات اعضای هیات مدیره، مدیران و کارکنان این بانک سپاسگزاری کرد.

وی با اشاره به موضوع فراگیری مالی که از سوی مرکز تحقیقات و تحول بانک ملت در حال پیگیری است، تاکید کرد که این موضوع در کشورهایG۲۰ در حال انجام است و در کشور ما هم باید به سرعت عملیاتی شود.

معاون وزیر اقتصاد با بیان این نکته که یکی از مهم ترین ابزارها در این زمینه، بانکداری دیجیتال و خدمات ارائه شده از طریق آن است، بر ضرورت افزایش سواد مالی مردم تاکید کرد و گفت: بانک ملت به عنوان یک بانک خصوصی می تواند برنامه هایی را برای افزایش سواد مالی مردم در دستور کار قرار دهد و بدین ترتیب به عملیاتی شدن بحث فراگیری مالی کمک کند و بر تعداد مشتریان و حتی جمع آوری پس اندازهای خرد مردم برای به کار گرفتن در عرصه تولید، بیفزاید.

دکتر معمارنژاد با اشاره به این نکته که فعالیت های ارزی همیشه به عنوان یکی از مزیت های اصلی بانک ملت مطرح بوده است، از مدیران این بانک خواست تا همچنان روی این محور برنامه ریزی های لازم را داشته باشند و گزارش عملکرد بانک را در این زمینه به وزارت اقتصاد ارائه دهند.

وی در عین حال بانک ملت را پیشتاز در عرصه بانکداری الکترونیک خواند و اظهار امیدواری کرد که با تلاش هایی که در زمینه اجرایی شدن بانکداری دیجیتال در این بانک صورت گرفته است، بانک ملت در این حوزه نیز به عنوان بانک پیشرو باقی بماند.

دکتر معمارنژاد همچنین از عملکرد کمیته های ریسک، تطبیق و حسابرسی داخلی در بانک ملت قدردانی کرد.

دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت نیز در ابتدای این جلسه، گزارش عملکرد ۷ ماهه این بانک را بسیار مطلوب خواند و تاکید کرد که در طول سه سال گذشته، شفاف سازی صورت های مالی در تمامی بخش ها در دستور کار قرار داشته و بانک موفق شده است که به طور کامل از ناترازی مالی خارج شود.

وی همچنین از معاون وزیر اقتصاد بابت حضور در بانک ملت قدردانی و اظهار امیدواری کرد که این بانک بتواند در ماه های باقیمانده سال، عملکرد به مراتب بهتری را به ثبت برساند.

در این جلسه، محمد تقی صمدی، علی رضا لگزایی، بهمن اسکندری و مرتضی نجف، اعضای هیات مدیره بانک ملت نیز در سخنانی، مواردی را حول محور عملکرد بانک ملت در حوزه های مختلف ارائه کردند.

سید کاظم چاوشی، مدیر امور مالی بانک ملت هم در این مراسم، گزارشی از عملکرد این بانک در ۷ ماه ابتدای سال ارائه کرد و به تشریح عملکرد کمیته های مدیریت ریسک، حسابرسی داخلی و تطبیق از بدو تاسیس تاکنون پرداخت.

وی با اشاره به ترکیب سپرده های ریالی و ارزی، رشد مطلوب منابع حساب های جاری، کاهش قیمت بهره ای و غیربهره ای و قیمت تمام شده پول در بانک ملت، افزود: سهم از بازار این بانک از مصارف نظام بانکی از ۲۵ درصد به ۳۲ درصد افزایش یافته و بانک ملت رتبه نخست را در زمینه مصارف به خود اختصاص داده است.

چاوشی به رشد ۴۵ درصدی تسهیلات اعطایی بانک ملت در ۷ ماهه امسال اشاره کرد و ادامه داد: این درحالی است که نسبت مطالبات به مصارف بانک با کاهش رو به رو شده و فروش املاک و اموال مازاد و همچنین سهام این بانک نیز روند صعودی داشته است.

وی با اشاره به بهبود اقلام کلیدی عملکرد بانک ملت در حوزه سودآوری شامل خالص تراز عملیاتی، خالص درآمدکارمزدی، سود خالص و سود هر سهم، اظهار داشت: بهبود نسبت کفایت سرمایه و افزایش سرمایه نظارتی، عدم اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی و حضور مفید در بازار بین بانکی، حمایت از منافع سپرده گذاران و پرداخت ما به التفاوت سود قطعی نسبت به سود علی الحساب تا ۳.۳ درصد، توسعه و نوآوری درمحصولات و راه اندازی سامانه تسهیلات فرابانک برای نخستین بار در نظام بانکی از دیگر دستاوردهای بانک ملت در سال جاری است.

مدیر امور مالی بانک ملت از پیشرفت مطلوب در پروژه نقشه راه تحول دیجیتال خبر داد و گفت: افزایش قیمت سهام در ۷ ماهه گذشته، افزایش ۳۱۴ درصدی سرمایه در سال ۹۹، تشکیل کمیته جهش تولید، ایجاد کارگروه های تخصصی تسهیلات خرد، متوسط و کلان، شناسایی و احیای شرکت های تولیدی و آسیب شناسی فرآیند تامین مالی فعالیت های بخش تولید از دیگر اقدامات بانک در ۷ ماه گذشته است.

وی همچنین از عملیاتی کردن بانکداری باز به عنوان یکی از اجزای سند نقشه بانکداری دیجیتال و پیگیری، ثبت افزایش سرمایه از محل سود تسعیر سال های ۹۷ و ۹۸ ، پیگیری اخذ پذیرش و عرضه اولیه سهام شرکت های قابل واگذاری بانک، تامین مالی و تدوام حمایت از واحدهای تولیدی و حمایت از شرکت های دانش بنیان، پیاده سازی و بهره برداری از فازهای دوم و سوم کُربانکینگ (CoreBanking)، توسعه فرابانک و بانکداری دیجیتال، طراحی معماری مدیریت منابع انسانی هوشمند به عنوان برنامه های آتی بانک ملت نام برد.

amalkard (2)

amalkard (1)

amalkard (13)

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.