این نرخ تورم که پایین‌ترین نرخ تورمی انگلیس در طول چهار سال اخیر محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تأثیر کاهش نرخ تورم بخش آب و برق قرار گرفته است که تورم آن از ۷/ ۱درصد در ماه مارس به منفی ۱/ ۱درصد در ماه آوریل تقلیل پیدا کرده است. نرخ تورم در بخش حمل و نقل از ۳/ ۱درصد به منفی یک درصد رسیده است.

در بخش خدمات صنعتی نیز نرخ تورم نزولی بوده و از ۵/ ۲درصد در ماه مارس به ۳/ ۱درصد در ماه آوریل کاهش یافته است. هسته تورمی که تغییرات قیمت مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای آن در نظر نمی‌گیرد، تا پایان ماه آوریل با ۱/ ۰درصد کاهش نسبت به ماه قبل خود به ۵/ ۱درصد رسیده است. نرخ تورم ماهانه در انگلیس نیز با ۱/ ۰درصد کاهش نسبت به ماه قبل به منفی ۱/ ۰درصد رسیده است.

متوسط نرخ تورم انگلیس در بازه زمانی ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۹ معادل ۵۵/ ۲درصد بوده است.  نرخ تورم ماه مارس می‌تواند باعث ناامیدی بیشتر بانک مرکزی شود که رسیدن به سطح ۲درصدی را هدف‌گذاری کرده و بخش بزرگی از توان و ابزارهای در اختیار خود را برای تقویت رشد اقتصادی و حمایت از کسب‌و‌کارها در برابر شیوع ویروس کرونا هزینه کرده است. انگلیس اکنون برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا با دستور نخست‌وزیر قرنطینه شده است.