افزایش فروش کنسول بازی بهدلیل خانهنشینی
به گزارش «ایسنا» شیوع ویروس خطرناک و مرگبار کرونا که تاکنون شمار مبتلایان آن از مرز یک میلیون نفر در سراسر جهان گذر کرده است، موجب شده بسیاری از دولتها با اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه و همچنین وضع محدودیتهای جدی و سختگیرانه برای تردد و رفتوآمد شهروندان، ادارات، فروشگاهها، کارخانهها و تمامی مشاغل را تعطیل و متوقف اعلام کنند تا به این ترتیب بتوانند به حفظ سلامت و بهداشت جامعه و همچنین قطع زنجیره انتقال و انتشار بیشتر این ویروس در جامعه کمک کنند. حالا با اخبار و گزارشهای منتشر شده در وبسایت تک اسپات، بهنظر میرسد که خانهنشینی شهروندان اروپایی موجب شده آنها بیش از پیش به سمت و سوی بازیهای رایانهای و همچنین کنسولهای بازی همچون پلیاستیشن و ایکسباکس روی بیاورند و با سرگرمیهای خانگی اوقات فراغت خود را سپری کنند. بهعنوان مثال در نخستین هفته از اعلام قرنطینه در ایتالیا، فروش کنسولهای بازی در این کشور اروپایی رشدی ۸۴ درصدی را تجربه کرد. این آمار در اسپانیا در هفته نخست قرنطینه، رشد ۷/ ۲۷ درصدی و در هفته دوم رشد ۶۶ درصدی را ثبت کرد. ایتالیا و اسپانیا از جمله کشورهای اروپایی هستند که بهشدت درگیر ویروس خطرناک و مرگبار کرونا بوده و شمار مبتلایان و جانباختگان این بیماری در این دو کشور بهشدت بالا بوده است. همچنین فروش کنسولهای بازی در فرانسه، بریتانیا و استرالیا نیز به ترتیب با افزایشی ۱۴۶ درصدی، ۲۵۰ درصدی و ۵/ ۲۸۵ درصدی مواجه شده است. فروش بازیها نیز تحتتاثیر قرنطینه و خانهنشینی شهروندان در کشورهای مختلف به ویژه اروپایی بهشدت افزایش پیدا کرده است؛ بهگونهایکه فروش کلی آنها در هفته سوم مارس ۲۰۲۰ با رشد ۶۳ درصدی نسبت به هفته قبل از آن، به ۳/ ۴ میلیون واحد رسید که از این تعداد ۷۴/ ۲ میلیون واحد به فروش دیجیتالی و اینترنتی مربوط میشود. این به آن معناست که فروش دیجیتالی و آنلاین بازیها در جهان رشد ۹/ ۵۲ درصدی را تجربه کرده، درحالیکه فروش فیزیکی آنها نسبت به هفته قبل از آن ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است.