وی با بیان اینکه نیروهای جهادی و امدادی ستاد پس از وقوع زلزله بلافاصله در منطقه حضور یافته‌اند، گفت: از همان روزهای ابتدایی، همکاران این ستاد امکانات اولیه را تهیه کرده و به مردم منطقه رساندند که تهیه ۱۰۰ کانکس و استقرار آنها در مناطق از جمله این خدمات بوده است.

وی ادامه داد: هر کدام از این کانکس‌ها در حدود ۸ تا ۹ میلیون هزینه داشته که در مجموع حدود یک میلیارد تومان برای تهیه آنها هزینه شده است. سیدهاشمی با اشاره به راه‌اندازی آشپزخانه سیار در منطقه گفت: در این آشپزخانه روزانه ۲ هزار غذا تهیه می‌شود که تاکنون در مجموع ۲۰ هزار غذا توزیع شده است. معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افزود: همچنین کاروان سلامت در ۱۵ روستا با حضور تیم پزشکی و عوامل بهداشتی و درمانی مستقر شده و ۳ هزار نفر را ویزیت کرده‌اند. وی با اشاره به کمک ستاد برای خانوارهایی که دراین حادثه لوازم منزلشان را از دست داده‌اند، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام برای این افراد بسته‌های اهدایی لوازم‌خانگی تهیه و در انبار تبریز دپو کرده است و برای توزیع آنها منتظر ارائه آمار ازسوی استانداری هستیم.

سید‌هاشمی با اشاره به آمار بالای دام تلف شده در منطقه نیز گفت: در مناطق سیل‌زده کشور نیز ستاد اجرایی امام اقدام به تامین و اهدای دام سبک گوسفند و علوفه آنها برای دامدارانی که دام خود را از دست داده بودند، کرد که این روند در مناطق زلزله زده این استان نیز اجرا می‌شود. وی افزود: به محض ارائه آمار از سوی دولت و پیش‌بینی مکان مناسب برای نگهداری دام‌ها نسبت به تحویل آنها به دامداران اقدام خواهد شد تا مردم از بابت معیشت مشکلی نداشته باشند. سید‌هاشمی همچنین از اعزام اکیپ‌های فرهنگی و روانشناسی ستاد به‌خصوص برای کودکان در این مناطق خبر داده و آن را گامی در راستای بهبود وضعیت روانی در بین مردم منطقه دانست.