به گزارش خانه ملت، علی‌اشرف پوری‌حسینی درباره آخرین وضعیت واگذاری بنگاه‌های دولتی، اظهار کرد: آنچه سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری بنگاه‌های دولتی اعلام کرده ۶۱۰ شرکت بود که هیات واگذاری براساس درخواست دستگاه اجرایی و مسائلی که وجود داشت حدود ۳۰۰ طرح را از اولویت سال‌جاری خارج کرد و حدود ۳۰۰ شرکت دیگر در اولویت امسال باقی ماند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه هیات واگذاری بنگاه‌های دولتی به واگذاری سهام بورسی توجه خاصی داشت، افزود: حدود ۱۸ شرکت بورسی در بین این ۳۰۰ شرکت وجود داشت که هیات واگذاری آنها را در اولویت قرار داد و قیمت‌های پایه را تصویب کرد که در هفته جاری روزهای مزایده برخی از این شرکت‌ها در بورس فرا رسید و بیمه البرز و شرکت پالایش و پخش شیراز به مزایده گذاشته شدند، اما با استقبال روبه‌رو نشدند. وی ادامه داد: دو هفته دیگر پالایشگاه‌های دیگر و اواخر مرداد سه بانکی که دولت در آن سهام دارد شامل تجارت، صادرات و ملت در بورس ارائه می‌شوند که مشخص نیست چه میزان از آنها استقبال می‌شود. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تنها ۱۸ شرکت از ۳۰۰ شرکت اصلی ما بورسی هستند، تاکید کرد: هیات واگذاری تاکنون درباره نحوه واگذاری مابقی شرکت‌های غیربورسی فعال نشده و تصمیم نگرفته است که امیدواریم در جلسات بعد در این‌باره تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: تا زمانی که درباره نحوه واگذاری شرکت‌های غیر بورسی هیات واگذاری تصمیم‌ صریح و شفافی اتخاذ نکرده نمی‌توان زمان دقیقی برای خصوصی‌سازی آنها تعیین کرد. پوری‌حسینی با بیان اینکه سهام ایران‌خودرو و سایپا تاکنون در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار نگرفته است، ادامه داد: مسوولان سازمان گسترش (ایدرو) در سال‌های گذشته سهام این دو شرکت خودروسازی را در ازای تشکیلاتی که دریافت کردند یا تعهداتی که داشته‌اند وثیقه کرده‌اند و در دسترس سازمان خصوصی‌سازی نیست که آنها را عرضه کنند. رئیس سازمان خصوصی‌سازی، تصریح کرد: ابتدا باید سهام ایران‌خودرو و سایپا از وثیقه خارج و سپس درباره واگذاری آنها صحبت شود، البته هیات واگذاری شرایط واگذاری و قیمت پایه را تصویب کرده است، اما امکان عرضه آن فعلا وجود ندارد.