سود هنگفت در جیب این گروه از متقاضیان ایران خودرو

به گزارش اقتصادنیوز، ایران خودرو ظرفیت تولید گروه پژو را ۵۰ درصد کاهش داد. صورت‌های مالی آبی‌های جاده مخصوص مربوط به نیمه اول ۱۴۰۳ نشان می‌دهد این خودروساز ظرفیت عملی گروه پژو را ۱۸۷ هزار دستگاه اعلام کرده است. 

خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در صورت‌های مالی خود مربوط به نیمه اول ۱۴۰۲ ظرفیت عملی گروه پژو را ۳۷۳ هزار دستگاه اعلام کرده بود. بنابراین شاهد هستیم که ظرفیت عملی گروه پژو طی یکسال افتی نزدیک به ۵۰ درصدی را تجربه کرده است و آبی‌های جاده مخصوص قید تولید ۱۸۶ هزار دستگاه انواع پژو را زده‌اند. این کاهش، ظرفیت عملی در تیراژ تولید و فروش گروه پژو در بازه زمانی یاد شده خود را نشان می‌دهد.

ایران خودرویی‌ها سال گذشته تا پایان شهریور حدود ۱۴۴ هزار و ۹۰۰ دستگاه از انواع محصولات خود با برند پژو را در خطوط تولید خود تکمیل کردند. اما تیراژ تولید گروه پژو تا پایان شهریور ۱۴۰۳ حول و حوش ۸۹ هزار و ۱۰۰ دستگاه بوده است. بنابراین شاهد هستیم که تولید گروه پژو در بازه زمانی مورد بررسی افتی بیش از ۳۸ درصدی را تجربه کرده است. این کاهش تیراژ تولید به زبان تیراژ افتی حول و حوش ۵۵ هزار و۸۰۰ دستگاهی را در تولید گروه پژو رقم زده است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «این محصول ایران خودرو را زمین زد/ سود هنگفت در جیب متقاضیان» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.