سیگنال سقوط فروش پژو به بازار رسید

به گزارش اقتصادنیوز، فروش پژو در پایان نیمه اول سال جاری با اُفت حدود ۴۰ درصدی روبرو شد تا بازار خودرو حسابی مضطرب شود. آن‌طور که اطلاعات منتشر شده ایران خودرو نشان می‌دهد خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در مجموع حدود ۸۹ هزار و ۳۰۰ دستگاه انواع محصولات خود با برند پژو را در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری روانه بازار خودرو کرد. این در شرایطی است که در مدت مشابه در سال گذشته تیراژ فروش انواع پژو حول و حوش ۱۴۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه بوده است؛ بنابراین شاهد هستیم که ایران خودرویی‌ها با کاهش بیش از ۵۷ هزار و ۱۰۰ دستگاهی در فروش محصول محبوب خود روبرو شدند. 

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از این کاهش فروش را باید به دلیل خروج پژو پارس در سال جاری و همچنین پژو ۲۰۶ در یکی دو سال اخیر بدانیم. ایران خودرویی‌ها بعد از خروج شریک فرانسوی خود از ایران به دلیل بازگشت تحریم‌ها که در نیمه تابستان ۱۳۹۷ اتفاق افتاد و در پی آن قرارداد ایران خودرو در شرکت ایکاپ برای تولید پژو ۲۰۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۸ نیمه کاره ماند؛ از مدیران پژو ناراحت نشدند. مدیران وقت صمت اعلام کردند چنانچه تحریم‌های صنعت خودرو لغو شود، شرکای فرانسوی ایران خودرو و سایپا را جایی در بازار ایران نخواهند داشت.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «اضطراب در بازار خودرو؛ فروش پژو ریخت/ سیگنال جدید ایران خودرو به متقاضیان» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.