برنامه جدید عربستان برای تسهیل خانه‌دار شدن

عربستان سعودی با هدف بهبود قدرت خرید سهام مسکن در این کشور، بزرگ‌ترین مدیر صندوق جهان را برای کمک به توسعه بازاری برای اوراق بهار با پشتوانه «وام مسکن» استخدام کرده است.

براساس گزارشی از بلومبرگ، لری فینک، مدیر اجرایی ارشد «شرکت بلک راک» در کنفرانسی در ژوهانسبورک اعلام کرد که عربستان سعودی امیدوار است توسعه بازاری ثانویه برای وام مسکن به بانک‌ها اجازه دهد تا به وام گیرندگان نرخ‌های بهره پایین‌تری پیشنهاد بدهند و هزینه خانه‌دار شدن را کاهش دهد.

خبر مرتبط
عربستان درباره سقوط قیمت نفت هشدار داد

به گفته یک نماینده اوپک پلاس، پیام وزیر انرژی عربستان سعودی این بود که اگر جایی برای بشکه‌های نفت بیشتر وجود نداشته باشد، هیچ فایده‌ای در افزودن آنها به بازار وجود ندارد. بهتر است برخی سکوت کنند و به تعهدات خود در قبال اوپک پلاس پایبند باشند.

به گفته او، اکنون اسپردها بسیار بالاتر از زمانی است یک بازار اوراق بهادار وجود داشته باشد؛ در آینده اسپردها بسیار کمتر خواهند شد و صاحبان خانه سود خواهند برد، بنابراین هزینه خانه‌دار شدن کاهش خواهد یافت.

این گفته‌های فینک چند ماه پس از آن بیان شد که بلک راک توافقی را با «شرکت املاک عربستان سعودی» برای توسعه بازار تامین مالی مسکن در عربستان امضا کرد. این دو شرکت به عنوان بخشی از قرارداد توافق کردند که به دنبال راه هایی برای متنوع سازی منابع تامین مالی از طریق بازارهای با درآمد ثابت باشند.

خبر مرتبط
ایران پل اتصال روسیه به امارات و عربستان می‌شود؟

وزیر نیرو گفت: پیشنهاد می‌شود شبکه برق روسیه از طریق ایران به کشور‌های امارات متحده عربی و عربستان سعودی متصل شود.

این توافق بخشی از برنامه عربستان سعودی برای افزایش نرخ مالکیت خانه تا ۷۰ درصد در این کشور است، که یکی از بخش‌های مهم برنامه‌های ولیعهد محمدبن سلمان برای تقویت اقتصاد عربستان با کاهش وابستگی آن به نفت خام است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.