وزیر کشور: برای انتخاب استانداران پیشنهادهای همه جریانان سیاسی بررسی می‌شود

اسکندر مومنی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره نقش جریانات سیاسی در انتخاب استانداران عنوان کرد: برای انتخاب استانداران پیشنهادهای همه جریانان سیاسی بررسی می‌شود و  این مختص یک جریان سیاسی نیست.

وی افزود: نهایاتا بر اساس شاخص‌هایی که مطرح می‌شود استاندار پیشنهادی در هیئت دولت حضور می‌یابد و پس از صحبت مخالفان و موافقان  و دفاع وی از برنامه‌هایش استاندار انتخاب می‌شود.

وزیر کشور ادامه داد: استانداران بر اساس سیاست‌های رییس‌جمهور و وعده‌های ایشان در انتخابات، با پیشنهاد وزارت کشور در هیئت دولت منتخب می‌شوند.

جز یکی-دو مورد با اکثریت و اجماع رأی آورده‌اند و اولین‌ها در این دولت شکل گرفت که کار آسانی نبود.

خبر مرتبط
آزمون حساس اسکندر مومنی در وزارت کشور/ بررسی استانداران منصوب شده تاکنون

در این گزارش به بررسی استاندارانی پرداخته شده که تاکنون توسط وزارت کشور انتخاب شده‌اند. با توجه به شرایط سختی که کشور در چند سال گذشته پشت سر گذاشت، انتخاب استاندارانی اصلح که با شعار دولت چهاردهم یعنی «وفاق ملی» منطبق باشند کار اسکندر مومنی را حساس‌تر و سرنوشت‌سازتر کرده است.

مومنی گفت: اولین استاندار اهل سنت بعد از انقلاب را در این دولت انتخاب کردیم، هم‌چنین اولین استاندار از قومیت عرب و اولین فرماندار خانم اهل‌سنت در این دولت منصوب شد. این کار بر اساس شعار وفاق ملی و تدابیر رییس‌جمهور صورت گرفته است.

وی درباره برنامه دولت برای ساماندهی اتباع غیر مجاز نیز گفت: یکی از اولویت‌های ما دیپلماسی همسایگی و مرز دوطرفه است و هم ما و هم طرف مقابل باید مراقبت داشته باشیم که ورود غیرمجاز از قبیل قاچاق اسلحه و قاچاق انسان انجام نشود. همسایگان نیز باید از مرزهای خود مراقبت داشته و نسبت به آن کنترل داشته باشند.

وزیر کشور اظهار داشت: بناست یک نشست منطقه‌ای با همسایگان‌مان و وزرای کشور همسایه درباره افزایش امنیت مرزها داشته باشیم. یک کشور به تنهایی نمی‌تواند از مرزها مراقبت کند و این کار حتماً باید به صورت دوجانبه انجام شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.