عراقچی امروز به کویت و بحرین می‌رود

بقائی با اشاره به چهار دور سفر منطقه‌ای «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران جهت رایزنی در مورد آخرین تحولات منطقه و و تلاش برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی اظهار کرد: سفر وزیر خارجه به قلب میدان یعنی بیروت و دمشق آغاز شد و به کشورهای دیگر ادامه یافت. این رایزنی‌ها ادامه خواهد یافت. علاوه بر سفرها، وزیر خارجه با مقامات مختلف از جمله دبیرکل سازمان ملل و وزیران خارجه مصر و فرانسه هم گفت‌وگو کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ادامه تلاش‌ها برای بهبود روابط با همسایگان حتی در زمانی که منطقه با چالش روبروست از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی ایران است.

خبر مرتبط
این اقدام جالب عراقچی مورد استقبال مصری‌ها قرار گرفت+ عکس

در حاشیه دیدار اخیر وزیر امور خارجه کشورمان آقای سید عباس عراقچی از مصر، ایشان یکی از غذاهای سنتی مصر را سفارش‌داده‌اند که با استقبال کاربران مصری در فضای مجازی همراه شده‌است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا در جریان سفر منطقه‌ای وزیر خارجه ایران به مصر، رایزنی در ارتباط با روابط دوجانبه صورت گرفت یا نه، گفت: اولویت در این رایزنی‌ها متمرکز بر تحولات منطقه، جلوگیری از افزایش تنش‌ها و کمک به حفظ ثبات در منطقه است، البته طبیعی است که از این فرصت‌ها برای گفتگو در ارتباط با روابط دوجانبه نیز استفاده می‌شود.

بقائی همچنین اعلام کرد: وزیر خارجه در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود امروز به ۲ کشور کویت و بحرین سفر می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.