ايسنا:
سخنگوی وزارت خارجه گفت: اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکایی درباره یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی، کمکی به کاهش بدگمانی متراکم ایرانیان نسبت به آمریکا نخواهد کرد.
ایرنا:
سخنگوی وزارت خارجه گفت: ما پس از تصمیم به توقف مذاکرات به صورت چهارجانبه، هیچ تماس مستقیمی با طرف آمریکایی نداشتیم. تصمیم ایران در پیشبرد اهداف کشور این بود که ما از طریق میانجیها به تبادل پیام ادامه بدهیم.
ایرنا:
سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که تعامل ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی مطابق روال جاری و منطبق با مصوبات مجلس شورای اسلامی و تصمیمات شورایعالی امنیت ملی ادامه خواهد یافت.
تسنیم:
سخنگوی وزارت خارجه گفت: طبق بند ۸ سند یادداشت تفاهم خاتمه جنگ مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵، مذاکره درباره موضوع هستهای در بازه زمانی ۶۰ روزه انجام میشود.
ایرنا:
بقایی گفت: ما تجربههای تلخی از بدعهدی آمریکا در سنوات گذشته در زمینه آزادسازی اموال متعلق به ملت ایران داریم. همه آن تجارب در مذاکرات مدنظر بود تا اطمینان حاصل کنیم این بار آمریکا به تعهد خود عمل میکند.
ایرنا:
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مباحث اقتصادی مطرح شده در تفاهنامه اسلامآباد و اینکه چه عاید ایران خواهد شد، گفت: آزاد شدن اموال مسدود شده یا محدود شده ایران، در کنار موضوع بازسازی خسارات، دو موضوع مهم از حیث اقتصادی است و طرف آمریکایی متعهد میشود که در هر دو مورد اقداماتی را انجام بدهد.
ایرنا:
سخنگوی وزارت خارجه با انتقاد از رفتار دولت آمریکا با ورزشکاران اعزامی به جام جهانی عنوان کرد: اعتبار یک میزبان را نه صرفا امکانات ورزشی و هیاهوی سیاسی، بلکه کیفیت رفتار با کسانی میسازد که برای فوتبال به آن کشور میآیند.
ايسنا:
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به حملات صورتگرفته در دوران جنگ تحمیلی گفت: میناب تنها یک نمونه از صدها مورد جنایت آمریکا و اسرائیل علیه مردم ایران بود.
ایرنا:
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعاهای رئیسجمهور لبنان علیه ایران نوشت: آنکه کنارش ایستاده را میفروشد و آنکه روبهرویش ایستاده را میخرد.