بقایی محورهای دیدار وزیران امور خارجه ایران و قطر را تشریح کرد

اسماعیل بقایی هامانه در پیام رسان ایکس نوشت: رایزنی های مهمی بین دکتر عراقچی و نخست وزیر و وزیر خارجه دولت قطر شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در مورد وضعیت منطقه و روابط دوجانبه انجام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: همه کشورهای منطقه مسئولیت دارند که از طریق تلاش برای توقف نسل کشی در غزه و پایان دادن به تجاوز رژیم اشغالگر علیه لبنان، حداکثر همت خود را معطوف محافظت از منطقه در برابر یک فاجعه تحمیلی کنند.

خبر مرتبط
دیدار و گفت‌وگوی وزیران خارجه ایران و قطر+ فیلم

وزیر خارجه کشورمان با وزیر خارجه و نخست‌وزیر قطر دیدار و رایزنی کرد

وزیر امور خارجه کشورمان که در ادامه رایزنی های خود در مورد تحولات منطقه در راس هیاتی دیپلماتیک به قطر سفر کرده است، صبح امروز پنجشنبه - ۱۹ مهرماه - با شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و گفت و گو کرد.

عراقچی در این دیدار با مرور تلاش‌های دو کشور برای توقف جنگ در غزه و لبنان و تقدیر از نقش سازنده قطر در این خصوص، جنگ افروزی رژیم صهیونیستی را عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه دانست و خواستار بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات منطقه برای توقف فوری جنگ و ممانعت از تداوم نسل کشی و تخریب زیرساخت ها در لبنان و فلسطین شد.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر هم با اشاره به روند مشورت‌های صورت گرفته بین طرفین در موضوع تحولات منطقه، خواستار همکاری های منطقه ای به منظور توقف جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی، دستیابی به ثبات و امنیت پایدار در منطقه و کمک به مردم فلسطین و لبنان شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه سفر منطقه‌ای خود پس از حضور در ریاض و ملاقات با فیصل بن فرحان وزیر خارجه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به منظور دیدار و رایزنی با مقامات قطر شامگاه چهارشنبه - ۱۸ مهرماه - وارد دوحه پایتخت قطر شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.